VAŽNO OTKRIĆE – NOVI NAČIN TESTIRANJA NEDOSTATKA GVOŽĐA U ORGANIZMU

To Press Releases listBeograd,feb 26, 2016

Novi vid testiranja brzo i jednostavno utvrđivaće nedostatak gvožđa i bez korišćenja laboratorijskih aparata

Kompanija Nestlé pomogla je u realizaciji i finansiranju prvog testa za utvđivanje nedostataka gvožđa u organizmu koji ne zahteva uzimanje uzorka krvi. Pre šire primene potrebna su dalja istraživanja, no prednost ovog testa u odnosu na druge metode biće što traje oko minut i brzo pokazuje rezultate. Na taj način, učiniće se da milioni ljudi širom sveta efikasnije, ali i jeftinije otkriju ovaj problem.

Kako pokazuju podaci Svetske zdravstvene organizacije, nedostatak gvožđa pogađa ljude više nego bilo koji drugi zdravstveni problem. Žene i deca su posebno ugrožene grupacije, a ukoliko se ne leči, može ozbiljno narušiti neurološki razvoj deteta, uticati na imuni sistem, uzrokovati anemiju, teška mentalna i fizička oštećenja, i u najtežim oblicima povećati smrtnost novorođenčadi, dece i trudnica.

Osobe koje pate od nedostatka gvožđa u krvi često nisu ni svesne da im je neophodno da unose više ovog minerala u organizam, što se delimično objašnjava činjenicom da aktuelni testovi zahtevaju uzimanje uzoraka krvi i detaljnu laboratorijsku analizu.

Novi test podrazumeva korišćenje malog optičkog vlakna koje isijava plavu svetlost lasera na donju usnu. Ukoliko je detektovan cink-protoporfirin, hemijsko jedinjenje koje se nalazi u krvi osoba koje pate od nedostatka gvožđa, fluorescentno svetlo biće emitovano kao odgovor. U ograničenim uslovima bez laboratorijskih aparata, fluorescentni metod predstavlja potencijalno sredstvo kojim se brzo i lako utvrđuje nedostatak gvožđa. Ova neinvazivna metoda posebno je pogodna za otkrivanje nedostatka gvožđa kod dece.

Pored toga što pruža podršku ovakvim istraživanjima, Nestlé je posvećen smanjenju rizika od nedostatka gvožđa i kroz proces fortifikacije tj. obogaćivanja svojih proizvoda mikronutrijentima. Kako bi ljudi unosili više vitamina i minerala u organizam i bez promene prehrambenih navika, cilj kompanije jeste da ove godine dosegne broj od 200 milijardi porcija hrane i pića obogaćenih mikronutrijentima. Na taj način kompanija želi da pomogne u rešavanju globalnog nedostatka miktonutrijenata u hrani, s posebnim naglaskom na proizvode namenjene deci i trudnicama.