Najčešća pitanja


Nestlé proizvodi u svetu

Jesu li Nestlé proizvodi identični u celom svetu?
Ne. Nestlé podstiče svoje nacionalne kompanije da prilagode proizvode lokalno, u cilju poštovanja lokalnih, regionalnih i nacionalnih navika i ukusa, kulturnih i verskih običaja potrošača, kao i  kupovne moć potrošača. Iako se u velikoj meri razlikuju u sastavu, receptu, pakovanju i brendingu, u isto vreme, svi proizvodi moraju  da ispunjavaju Nestléov standard kvaliteta.

Postoje li zemlje u kojima Nestlé proizvodi nisu dostupni?
Ne, koliko znamo.

Kako garantujete da se poštuju standardi kvaliteta u svim zemljama?
Kroz tri glavna sistema kontrole kvaliteta koji obuhvataju pažljiv odabir sirovina, procesa proizvodnje i distribucije do tačke prodaje. Laboratorije unutar fabrike, regionalne laboratorije za kontrolu kvaliteta i središnje kontrole kvaliteta rade zajedno kako bismo bili sigurni da su naši proizvodi sigurni i da su odgovarajućeg kvaliteta.

Zašto ne mogu  da kupim određene Nestlé proizvode u mojoj zemlji?
Naše lokalne fabrike, u zavisnosti od potrošačkih navika, ukusa i kulturne pozadine, odlučuju da li određeni proizvod ima potencijal da bude uspešan na određenom tržištu. U mnogim slučajevima, to je pitanje potencijalnog prodajnog volumena. Ako je tržište premalo, ili ako lokalni distribucijski sistem ne omogućava prodaju proizvoda u odgovarajućim uslovima, lokalne filijale neće plasirati proizvod na tom tržištu. Osim toga, lokalno zakonodavstvo može da onemogući prodaju proizvoda na određenom tržištu.

Šta se događa kada su ljudi alergični na hranu?
Alergije na hranu predstavljaju odgovor imunog sistema na proteine u hrani koju je potrošač konzumirao. Telo tada ima reakcije koje se iskazuju kao "osetljivost" na hranu, pa proizvodi antitela. Kada jedete hranu na koju je vaše telo ,,osetljivo'', antitela reaguju i pokušavaju ,,napad'' na hranu. To može da rezultuje različitim simptomima – želudačnim tegobama (povraćanje, dijareja, mučnina), kožnima reakcijama (osip, dermatitis, svrab ili otoci), ili problemima sa disanjem (kijanje, rinitis ili astma).

Kod nekih ljudi pojavljuju se teške i brze reakcije zvane anafilaktički šok. On je praćen sledećim simptomima:  dolazi do oticanja grla, ubrzanja pulsa i dramatičnog pada krvnog pritiska. Bez hitnog medicinskog tretmana, može doći do smrti uzrokovane ovom ekstremnom alergijskom reakcijom. U visoko rizičnu grupu spadaju mlade osobe koje pate od astme.

Šta Nestlé radi po pitanju informisanja svojih potrošača koji su alergični na hranu?
Ne postoji lek za alergije na hranu, a prevencija se temelji na izbegavanju. Osetljive osobe moraju iz svoje ishrane isključiti hranu koja sadrži supstance na koje su alergične.

Proizvođači hrane odgovorni su za adekvatno i precizno označavanje hrane. Ovo uključuje bilo proizvodnju u okruženju koje je slobodno od prisustva određenih alergena, ili korišćenje određenih napora kako bi se izbegla nenamerna prisutnost kritičnih alergena i oprez pri označavanju.

Zašto bi trebalo biti oprezan kod označavanja koštunjavih plodova?
Većina ljudi voli da uživa u omiljenim konditorskim proizvodima s nizom različitih ukusa i tekstura svoje omiljene robne marke. Međutim, oprema koja se koristi za proizvodnju slatkiša visoko je specijalizovana i sve varijante se obično proizvode na istoj opremi.

S obzirom na raznovrsnost proizvoda koji sadrže koštunjave plodove, vrlo je verovatno da će se proizvodi sa i bez koštunjavih plodova proizvoditi na istoj mašini. U tim okolnostima, gotovo je nemoguće garantovati da mali komadići koštunjavih plodova neće biti preneseni s jedne serije proizvodnje na drugu.

Jedini siguran način da se potrošači informišu je dodavanje mesta u spisku sastojaka u kojem se navodi kako proizvod može sadržavati koštunjave plodove u tragovima. Time je obezbeđeno da svako ko pati od alergije na koštunjave plodove može izbeći konzumiranje istih.

Kako potrošači mogu znati koji proizvodi ne sadrže koštunjave plodove?
Nestlé politika je naznačavanje punog spiska sastojaka na sve konditorske proizvode i tamo gde se koštunjavi plodovi koriste biće navedeni na listi sastojaka. Za dodatna pitanja kontaktirajte Nestlé putem besplatnog Info broja za potrošače na Vašem tržištu.

Aktuelne teme

Kakav stav Nestlé ima kada se radi o palminom ulju?
Nestlé na uništavanje tropskih kišnih šuma gleda kao  na jedno od najozbiljnijih pitanja zaštite životne sredine sa kojim smo suočeni danas. Procenjuje se da uništenje prašume doprinosi oko 20% emisiji ugljendioksida – što je više nego celi transportni sektor. Povećano korišćenje biogoriva je ozbiljan faktor u ovom uništenju koje snažno osuđujemo.

Koji stav zauzima Nestlé kada se radi o korišćenju biogoriva?
Nestlé podržava održivo korišćenje energije: u poslednjih pet godina, Nestlé je smanjio potrošnju energije po toni proizvoda za 28% i emisiju gasova sa efektom staklene bašte za 32%. Nestlé veruje da svaka odluka o korišćenju izvora energije mora da se  zasniva na sistemu troškova i koristi, analizi životnog ciklusa, uzimajući u obzir društveni i uticaj na životnu sredinu, uključujući i faktore koji utiču na cene hrane i vode.

Trenutna proizvodnja biogoriva oslanja se na rasprostranjenu upotrebu useva poput kukuruza i pšenice. To je već dovelo do značajnog povećanja cena, pa će se, dugoročno, stvoriti nestašica hrane za milione potrošača sa nižim primanjima, za koje osnovne namirnice moraju biti pristupačne.

Velika ekspanzija tih poljoprivrednih sirovina za proizvodnju biogoriva pogoršaće problem nestašice vode, s obzirom da je za litru biogoriva od kukuruza ili soje potrebno navodnjavanje između 500 i 5.000 litara vode. Poljoprivreda već koristi 70% raspoloživih izvora vode. Takođe, u zavisnosti od vrste useva i geografije, CO2 uštede u odnosu na fosilna goriva mogu biti vrlo male, u nekim slučajevima  samo 10%.

Da li je ispravno što Nestlé stiče profit na prodaji flaširane vode?
Mnogi ljudi smatraju kako prodaja flaširane vode znači da kompanija  stvara profit na resursu koji bi trebalo da bude javno vlasništvo.

Naime, Nestlé Waters je možda najveća svetska kompanija u oblasti prodaje flaširane vode, ali uprkos  tome, još uvek koristi samo 0,0009 % (manje od milionitog dela) od ukupno potrošene pitke vode u svetu, dok Nestlé u globalu - uključujući i proizvodnju hrane - koristi samo 0,005%. Nestlé stoga na globalnom nivou nije značajan faktor kada se radi o potrošnji vode: poljoprivreda koristi 70% ukupno raspoložive sveže vode, 20% koristi industrija, dok domaćinstva koriste 10%.

Cena vode u bocama dostiže cenu drugih flaširanih napitaka, pa je viša nego cena vode iz česme, jer ona sadrži iste troškove koje snose i ostali proizvođači flaširanih pića: stvarni trošak vode, osiguravanje čistoće vode, pružanje sterilne boce, obezbeđujući proces čiste boce i, konačno, sve logističke troškove.

Koje su poslovne prakse za Nestlé formule za odojčad u zemljama u razvoju?
Nestlé posluje u duhu WHO Zakona o marketingu formula koje su zamena za majčino mleko. Za detaljnije informacije molimo Vas da posetite naše stranice Babymilk (www.babymilk.nestle.com) gde ćete pronaći odgovore na sva pitanja i sveobuhvatnu raspravu o toj temi.