Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Koliko vode dnevno treba da pije vaše dete

Ljudsko telo se sastoji od ogromne količine vode - blizu 70%, što u velikoj meri objašnjava zašto je ona nama tako potrebna. Izuzetno je važna za svaku odraslu osobu, a posebno za decu, jer im daje energiju, pomaže da odrastu zdravo i povećava im koncentraciju. A to je samo mali deo koristi koju donosi čoveku.

Voda pomaže pravilnom metabolizmu i jača mozak, mišiće i sve organe. Osim toga, balansira našu telesnu temperaturu i pomaže u izbacivanju toksina. Kada dehidriramo, naš organizam je pod stresom. Ova opasnost često preti maloj deci, koja igrajući se zaboravljaju da unose vodu i uopšte da unose tečnost, što dovodi do fizičke nelagodnosti. U tom slučaju vaše dete može da se oseća umorno i ne može da objasni zašto. Ponekad ne provodimo ceo dan sa detetom i takođe ne možemo da pretpostavimo koji bi mogao biti razlog takvog njegovog stanja.

Veoma je važno znati posledice dehidracije. To su: umor generalno, smanjena koncentracija, razdražljivost, slabije pamćenje i samim tim niže ocene u školi. A kod jače dehidratacije, već postoji niz zdravstvenih rizika, pa je dobro podsetiti dete da češće pije vodu.

Dnevni unos mora da bude u skladu sa kilogramima koje ima. Važno je znati da dete ne može i ne sme da pije količinu vode koju odrasla osoba pije. Iz tog razloga, Svetska zdravstvena organizacija deci uzrasta od 0 do 12 meseci preporučuje do 1 litar vode dnevno. Pratite ove preporuke kako biste pomogli vašem detetu da bude zdravo, srećno i energično. Zapamtite da svaki dan gubimo vodu iz naših tela dok se znojimo, pa čak i dok dišemo. Kada se dete bavi sportom ili je fizički aktivnije, mora da pije više tečnosti, jer je mnogo troši tokom igre i gubi snagu i energiju. Leti ili kada je prehlađeno, i kada ima visoku temepraturu, vaše dete mora da uzima više tečnosti, jer tako jača imuni sistem i pomaže organizmu da se brže izbori sa bolešću.

Međutim, svi znamo da deca ponekad odbijaju da piju vodu. U tom slučaju moramo da im tečnost učinimo privlačnijom i pomognemo im da prestanu sa konzumiranjem zaslađenih napitaka, jer sadrže mnogo šećera, koji samo štete njihovom zdravlju i ne daju im potrebnu energiju. Savetujemo vam da napunite bokal vodom i da u njega stavite komadiće omiljenog voća vašeg deteta. To će zasladiti ukus vode i učiniće da njen miris bude mnogo prijatniji.

Veoma je važno stvoriti naviku da dete redovno pije vodu. Na primer, poželjno je da mu dajete jednu čašu svakog jutra, kao i uveče, neposredno pre nego što ode u krevet. Na ovaj način ćete pomoći detetu da dan počne sa energijom i da ima zdrav san.

Uspostavite unos vode vašeg deteta s njegovom težinom i visinom. Na ovaj način neće biti samo uspešan u školi, nego i u životu.


Autor: Lazar Radkov, "Specijalista sporta i zdravlja"

 

Za više informacija, pratite nas na Facebook-u.