Sort by
Sort by

Nestlé investira 2 milijarde švajcarskih franaka u recikliranje i dalji razvoj inovativnih ambalažnih rešenja i materijala

Fotografija 1

Najveća svetska prehrambena kompanija Nestlé najavila je investiciju u iznosu do 2 milijarde švajcarskih franaka namenjenu daljem razvoju inovativnih ambalažnih rešenja i materijala,  što bržem prelasku sa devičanske plastike na prehrambenu plastiku (plastiku pogodna za korišćenje u ambalaži hrane). Na tragu proglasa iz 2018. godine, prema kojoj je najavljeno da će do 2025. godine 100% ambalaže Nestlé proizvoda biti za recikliranje i moći se ponovno upotrebiti, kompanija aktivno radi na smanjivanju količina plastike za jednu trećinu, promociji kružne ekonomije i uklanjanju plastičnog otpada iz okeana, jezera i reka.

„U našem poslovanju ključni su kvalitet i sigurnost hrane, u čemu ambalaža igra veliku ulogu. Većinu danas dostupne plastike teško je reciklirati i ponovno koristiti, što dovodi do ograničenih količina takve ambalaže namenjene pakovanju prehrambenih proizvoda. S ciljem otvaranja tržišta Nestlé se obavezao da će nabaviti do 2 miliona metričkih tona plastike koja se može reciklirati, da će investirati više od 1,5 milijardi švajcarskih franaka za nabavku potrebnih materijala do 2025. godine“, najavila je Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova za Nestlé Adriatic South Hub.

Dodatni izazov na putu prema budućnosti bez otpada su je stalna potreba za inovacijama u pakovanju i ambalaži, koja bi uključila korišćenje novih materijala, razvijanje sistema reciklaže ambalaže ili ponovnog punjenja, kao i pronalaženje novih rešenja za recikliranje. Na tom putu Nestlé je u svom Institutu za ambalažu i pakovanje sproveo brojna istraživanja i pokrenuo vlastiti fond u vrednosti od 250 miliona švajcarskih franaka za investicije u start-up kompanije koje u svom fokusu poslovanja imaju područje održivog pakovanja

„Nijedan komad plastike ne bi trebalo da završi na deponiji ili kao otpad. Proizvodnja plastike koja se može iznova reciklirati i koja je sigurna za prehrambene proizvode predstavlja ogroman izazov za celu prehrambenu industriju. Zato nam je cilj, uz uklanjanje standardne plastike iz upotrebe, da zatvorimo krug i da u upotrebu uvedemo plastičnu ambalažu koja će biti pogodna za beskonačno recikliranje. Širenje tržišta takvih materijala i podrška inovacijama u industriji pakovanja hrane naša su misija i pozivamo sve kompanije da nam se pridruže na tom putu“, izjavio je Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé.

 

Fotografija 3