Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zašto je dobro trčati?

Svi znamo da je ishrana važna za naše telo. U isto vreme, organizovana ili neorganizovana fizička aktivnost zajedno sa ishranom savršen je recept za uravnotežen način života. U narednim redovima raspravljaćemo zašto je dobro pretvoriti fizičku vežbu ili sport u rutinu.
trcanje

Marius Ionescu, maratonac

Pričaću vam o trčanju jer je to sport koji treniram više od 20 godina i može se praktikovati od rane mladosti bez negativnog uticaja na telo. To je sport za celo telo, za oba pola. Trčanje se može vežbati do bilo koje starosti, napolju ili u teretani. Tako ćete se navikavati na svoje telo pod različitim uslovima, a istovremeno i imati korisne psihološke efekte: razvićete strpljenje, upornost i samospoznaju. Ovo su važni faktori povećanja kapaciteta za prilagođavanje problemima u svakodnevnom životu.

Koje su prednosti trčanja?

Trčanje vam može promeniti srce!

Trčanje kao sport u kom koristimo celo telo, pomaže skladnom razvoju, pravilnom držanju, uključujući hodanje. Stoga pomaže poboljšanju opšteg zdravstvenog stanja.

Trčanje ima snažan uticaj na najvažniji organ tela: srce. Srce je mišićni organ i poput bilo kog drugog mišića prilagođava se naporu. Preporuka je da se svakodnevne vežbe od najmanje 30 minuta rade kako bi ojačale srce i ostatak tela. Posle treninga, sportisti razvijaju veće srce, što znači i jači mišić, sa većim komorama koje pulsiraju više krvi. Osoba koja neprestano trči ima sporiji rad srca iz razloga što kada se srce odmara, pri svakoj kontrakciji ispumpava dovoljno krvi da ne mora tako brzo da kuca.

Kao što je već spomenuto, pored telesnih blagodeti, trčanje utiče i na vaše raspoloženje i priprema vas mentalno. Kao što smo svi primetili, nove generacije postaju osetljivije, depresivnije i teže se nose sa situacijom pod pritiskom. Nije novina, ali trčanje smanjuje stres i pomaže u borbi protiv depresije. Čak i ako je za neke to monotono, samo trčanje i bez muzike u ušima pomaže vam da se "odvojite" od dnevnih problema, provedete više vremena sa sobom ili razmislite jasnije o rešavanju nekih problema.

Nije neobično videti trkače kako se smeju, opuštaju i žive nakon vežbanja ili takmičenja. Istraživači su otkrili da telo tokom vežbanja oslobađa endorfin, supstancu koja ima blagotvoran uticaj na raspoloženje.

Sport razvija takmičarski duh

Trčanje je individualan sport, ali to nam zaista pomaže da budemo bolji saigrači. Dajući samo težinu, cenimo pomoć drugih, pa je dobro trenirati u grupi. Timski rad, čak i u pojedinačnim sportovima, koristi svakom članu, jer u svom svakodnevnom životu možete imati bolje dane i manje dobrih dana, a oni u grupi su uz vas na svakom koraku. U isto vreme trčanje vam pomaže da otkrijete svoje granice, ali vas uči i da ih savladate, što vodi ka boljem poznavanju sebe.

Ova samospoznaja može biti korisna u našem svakodnevnom životu jer nam pomaže da obratimo pažnju na potrebe onih koji nas okružuju, čini nas boljim u poslu i otvorenijim za nove projekte. Zaključno, trčanje nas nagoni da se takmičimo, ali nam takođe pomaže da poboljšamo odnose sa drugima.

A sada, pošto sam vas uverio da trčite, moj savet je da uživate u svakom trenutku i budete strpljivi. Vremenom će svaki kilometar biti lakše pređen. A ako želite da sve bude jednostavnije, pitajte trenera, pitajte ga za neki savet ili za smernice prvih nekoliko meseci.

 

Za više informacija, pratite nas na Facebook-u.