Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zdrava težina


ZAŠTO ODRŽAVATI ZDRAVU TEŽINU?

Debljina povećava rizik od zdravstvenih problema poput Sindroma X (Polimetabolički sindrom, Sindrom insulinske rezistencije), bolova u zglobovima, bolova u leđima, visokog krvnog pritiska, dijabetesa i bolesti srca. Ravnoteža je ključ dobrog zdravlja. Dobra kombinacija zdrave hrane i fizičke aktivnosti će pomoći u održavanju zdrave telesne težine.

RAVNOTEŽA ENERGIJE

Energija koju unesemo hranom mora biti u ravnoteži sa energijom koju sagorimo kroz naše dnevne aktivnosti i vežbu.

KAKO DA SMRŠATE?

Da bi smršali, morate da potrošite više energije nego što ste pojeli. To možete da postignete smanjivanjem veličine obroka, zamenjivanjem soka vodom ili izborom hrane koja ima manje kalorija, a hranljiva je. Svake nedelje unesite jednu promenu u Vaše prehrambene navike. Postepenim promenama, polako ali sigurno ćete da gubite na težini. Neka Vam cilj bude da postepeno gubite na težini, kako bi bili sigurni da gubite masnoće, a ne mišiće ili vodu. Ne izgleda puno kada gubite jedan kilogram mesečno, ali sa vremenom će se nakupiti!

Zaboravite na brze dijete sa fantastičnim obećanjima, jer one dugoročno ne funkcionišu. Kratkoročno, na tim dijetama gubite više vode nego masnoće!

AKTIVNOST – SVAKA JE BITNA

Održavanje zdrave telesne težine će zahtevati uravnoteženu ishranu i redovnu fizičku aktivnost. Vežbanje sa prijateljem je zabavnije, a bitno je i izabrati aktivnost u kojoj uživate, jer je verovatnije da ćete u tom slučaju vežbati češće.

  • Svakog dana budite aktivni što više možete
  • Po mogućnosti svakoga dana sastavite bar 30 minuta fizičke aktivnosti umerenog intenziteta
  • Ako možete, vežbajte pojačano za bolje zdravlje i kondiciju

Ako želite da izgubite na težini, trebate više da vežbate. Razgovarajte sa lekarom o tome što je prikladno za Vas.

Slušajte svoje telo
- Ne preskačite doručak! Potaknite svoj metabolizam.
- Razmišljajte zašto jedete. Je li razlog uvek glad?
- Jedite polagano i u opuštenoj atmosferi. Dajte želucu priliku da Vam kaže da je pun.

NEKE SMERNICE KOJE ĆE VAM POMOĆI KOD GUBITKA TEŽINE:

Zasitite se vlaknima
- Hrana koja ima puno vlakana će Vas brže zasititi. Manja je verovatnoća da ćete se prejesti.
- Hrana sa puno vlakana uključuje hleb i žitarice, sveže, sušeno i konzervisano voće i povrće, mahunasto povrće (kao pečeni pasulj) i testenina od neprosejanog brašna.

Konzumirajte „dobre masnoće“
- Izaberite zdrave masnoće i ulja biljnog porekla kao što su semenke suncokreta i masline, umesto životinjskog porekla.

Pazite sa koštunjavim plodovima!
- Obično su bogati zdravim nezasićenim masnoćama, ali se lako pojede previše.

Pazite na sakrivene masnoće!
- Odstranite višak masnoće i pileću kožicu sa mesa pre kuvanja.
- Ograničite unos kolača, keksa i peciva, jer skrivaju mnogo dodatne masnoće koja Vam nije potrebna.
- Odaberite mlečne proizvode sa manje masnoća, kao što su obrano mleko i jogurt sa manje masnoće.

Pazite na količinu!
- Gledajte u tanjir. Većinu namirnica bi trebalo da čine povrće i umerene količine hrane bogate ugljenim hidratima i belančevinama.

I poslednji savet…
- Ne zaboravite da je hrana zadovoljstvo i važan deo našeg društvenog života. Nijedna vrsta hrane nije zabranjena u uravnoteženoj ishrani, pa se povremeno upustite u gozbu i uživajte u njoj.