Nestlé preuzima australijskog proizvođača Uncle Tobys

nov 30, 2008

Nestlé Australija ugovorio je akviziciju australijskog Uncle Tobysa, kao i prava na korišćenje brenda na Novom Zelandu, za 890 miliona australijskih dolara u gotovini. Taj iznos je za 11,3 puta veći od dobiti pre kamata, oporezivanja i amortizacije (EBITDA) koju je taj australijski proizvođač ostvario u 2005. godini.

Prošle godine Uncle Tobys je imao oko 400 miliona australijskih dolara prihoda od prodaje i EBITDA od približno 79 miliona australijskih dolara. Fabrika se bavi proizvodnjom žitarica za doručak, zdravih grickalica i instant supa. Uncle Tobys posluje od 1893. godine, a njegovo ime na ausralijskom tržištu uživa najveće poverenje na području zdrave ishrane i održavanja vitalnosti. Zbog toga je ova akvizicija dodatan podsticaj Nestléovom strateškom opredjeljenju za zdravu ishranu, psihofizičko zdravlje i lično blagostanje.

Uncle Tobys više od 40% svoje ukupne prodaje ostvaruje kroz žitarice za doručak. Cereal Partners Worldwide (CPW), partnerstvo koje su zajednički pokrenuli Nestlé i General Mills, drugi najveći proizvođač žitarica u svetu, preuzeće taj segment poslovanja Uncle Tobysa. CPW je na australijskom tržištu poznat od 2003, sa svojim trgovačkim markama Milo, Cheerios i Nesquik. Ovom akvizicijom CPW postaje drugi na tom tržištu i jedan od najvećih u svetu, a dobija i proizvodni pogon u Australiji.

Ovom akvizicijom Nestlé Australija će preuzeti vođstvo u proizvodnji zdravih grickalica, pod imenom Uncle Tobys, a biće drugi po proizvodnji instant supa, pod imenom Country Cup. Obe kategorije su od velike strateške važnosti jer usmeravaju Grupu ka zdravoj ishrani. Spoj poslovanja Uncle Tobysa i fabrike Nestlé otvara velike zajedničke mogućnosti, kako u pogledu troškova, tako i u jačanju marke Uncle Tobysa u onim tržišnim kanalima gde je Nestlé izuzetno jak, a to podrazumeva impulsivnu prodaju.

Akvizicija ove ugledne australijske fabrike s više od 900 zaposlenih i proizvodnim pogonom u mestu Wahgunyah u saveznoj državi Victoria, nastavak je tradicionalne Nestléove vernosti Australiji. U prilog tome govore činjenice da je Nestlé Australija u 2005. godini ostvario prodaju vredniju od dve milijarde australijskih dolara, a 2008. će proslaviti stogodišnjicu svog poslovanja na australijskom kontinentu.