Nestlé najavljuje smanjenje šećera i soli u žitaricama za doručak

To Press Releases listBeograd,okt 14, 2012

Globalnim saopštenjem danas je najavljeno kako će neke od najpopularnijih Nestlé žitarica za doručak unaprediti svoju nutritivnu vrednost, što će milionima porodica omogućiti povećanje unosa hranljivih sastojaka za doručak.
Nestlé žitarice, proizvod kompanije Cereal Partners Worldwide (CPW) koja je nastala kao zajedničko ulaganje (50/50) Nestlé-a i američkog General Mills-a, će do kraja 2015. godine imati  manje od 9g šećera po porciji u 20 brendova žitarica popularnih među decom i tinejdžerima.
Ova promena znači da će udeo šećera u brojnim robnim markama Nestlé žitarica kao što su Nesquik, Chocapic i Honey Cheerios biti umanjen do 30%.
Pored smanjenja količine šećera, kompanija  će unaprediti mnoge druge nutritivne komponente svojih proizvoda. Naime, cela zrna će biti glavni sastojak u svim novim recepturama. Količina kalcijuma po obroku povećaće se za najmanje 15% preporučene dnevne količine (RDA). Treba istaći da preporučene dnevne doze variraju u različitim delovima sveta, ali se kao referenca uzima Evropska unija gde 15% preporučene dnevne doze kalcijuma iznosi 120mg. Takođe, količina natrijuma će biti smanjena na 135mg, ili manje, po obroku.

Bez uticaja na ukus

Ova najava odražava kontinuirane napore kategorije žitarica da potrošačima pruži nutritivno vredan doručak, pri čemu ukus ovih popularnih žitarica ostaje nepromenjen. Od 2003. godine  kompanija je uklonila više od 9000 tona šećera i gotovo 900 tona soli iz svojih recepata, te je u isto vreme dodala više od 3,4 milijarde porcija celih žitarica.
„Doručak od žitarica predstavlja cenovno prihvatljiv, praktičan i hranljiv početak dana", rekao je Jeff Harmening, predsednik i glavni izvršni direktor kompanije Cereal Partners Worldwide (CPW). „Nestlé žitarice napravljene su od celog zrna, tako da uglavnom imaju manju količinu  masti, soli ili šećera od mnogih drugih namirnica za doručak. Žitarice takođe imaju nižu energetsku vrednost, odnosno, zajedno sa mlekom, sadrže manje od 200 kalorija po obroku."

Celo zrno

Većina Nestlé žitarica osigurava minimalno 8g celog zrna po obroku. Iako zdravstvene organizacije preporučuju povećanje unosa celog zrna kao važnog segmenta uravnotežene ishrane, studije pokazuju da ga u nekim zemljama čak 90% stanovništva još uvek ne jede dovoljno.
„Mi smo bili prvi globalni proizvođač žitarica za doručak koji je počeo da dodaje žitarice napravljene sa celim zrnom u svoje proizvode, dok smo od 2003. njihov udeo konstantno povećavali", istakao je gospodin Harmening. „Nastavljamo da unapređujemo naše proizvode kako bi potrošačima pružili kvalitetne sastojke i esencijalne nutrijente, zadržavajući u isto vrijeme prepoznatljiv, odličan ukus.“
„Obavezali smo se da poboljšamo svih 5,3 milijarde porcija Nestlé žitarica koje se godišnje prodaju u više od 140 zemalja širom sveta", dodao je gospodin Harmening. „Obogaćivanjem ovih proizvoda kalcijumom možemo pozitivno uticati na dečiji rast i razvoj njihovih kostiju."

Deklaracija proizvoda

Na svakom pakovanju Nestlé žitarica potrošači mogu pronaći prehrambenu tabelu proizvoda i njegove sastojke. Iako se šećer u Nestlé žitaricama za doručak smanjuje, njihov energetski sadržaj ostaje otprilike isti. Šećer se zamenjuje drugim sastojcima, najčešće drugim ugljenim hidratima.

Cereal Partners Worldwide (CPW)
 
Nestlé i General Mills udružili su se 1990. godine u kompaniju za proizvodnju i prodaju gotovih žitarica izvan SAD-a i Kanade. Danas su Nestlé žitarice drugi najveći svetski proizvođač žitarica za doručak, kao i vodeći proizvođač žitarica za decu u Evropi. Ovaj „joint venture“ (zajednička saradnja) zastupljen je u preko 140 zemalja širom sveta, zapošljava više od 4000 ljudi. U okviru kontinuiranog ulaganja u istraživanje i razvoj, 2010. godine otvoren je Centar za inovacije u švajcarskom gradu Orbe, u koji je do sada uloženo skoro 5 miliona CHF.