Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Deset saveta za uravnoteženu dečju ishranu

Vašem detetu je potrebna vaša pomoć u prvim godinama života. U ranom detinjstvu, vašem mališanu je potrebna podrška da bi mogao skladno da raste i razvija se. Izbalansirana ishrana pomaže mu da bude zdrav.
deset saveta

1. Ne odustajte kada odbija hranu
Ne bojte se da uvedete novu hranu u ishranu svog deteta, čak i ako je odbija. Naša istraživanja pokazuju da većina dece mora da proba nešto novo sedam do deset puta pre nego što im se dopadne. Možete da ubedite svog mališana da proba novu hranu tako što ćete mu reći da će postati veliki. Drugo rešenje je da ga povedete sa sobom u kupovinu i da mu dozvolite da sam bira zdravu hranu kojom će se poslužiti kod kuće.

2. Naučite ga da prestane
Deca imaju mogućnost da prestanu da jedu kada su sita. Međutim, roditeljima je teško da shvate da li je dete dovoljno jelo ili ne. Iz tog razloga morate da ga naučite da kaže kad je sito. Naučite ga da „sluša" svoj stomak i da sebi postavi pitanje kao npr.: „Da li mi je pun stomak?", „Mogu li i dalje da jedem ovaj keks?". Tako će da shvati kada je sito, a vi možete da verujete njegovoj odluci.

3. Budite kreativni
Sve živopisne boje voća i povrća potiču od prirodnih supstanci biljaka. Svaka boja ima specifičan uticaj na telo, pa je dobro svakom detetu da se daje raznobojna hrana svaki dan. Uvedite grickalice pune boja i atraktivnih oblika kako bi hrana izgledala zanimljivije.

4. Naviknite ga da jede polako
Preporučuje se da dete jede polako u bilo kom starosnom dobu. Potrebno je 20 minuta da poruka koja je poslata iz želuca, kao što je sitost, stigne do mozga. Koliko god želite da mališan završi obrok za nekoliko minuta, mnogo je važnije da nauči da jede polako i da pravilno žvaće hranu.

5. Zabavite se u kuhinji
Deca su spremnija da jedu ako učestvuju u pripremanju hrane. Zabavite se kuvajući zajedno. Dozvolite im da budu u kuhinji i da vam pomažu u obavljanju zadataka. Dok rastu, neka koriste maštu i kuvaju sebi. Za vreme školskih praznika možete da se upišete na kurseve kuvanja kako biste razvili kvalitete „kuvanja“.

6. Jedite zajedno
Primamljivo je da se jede ispred televizora ili užina u pokretu, ali ove navike ne utiču pozitivno na vas ili vaše dete. Ohrabrite dete da jede redovne obroke. Jedite u okviru porodice, kad god je to moguće.

7. Uzgajajte sopstvenu baštu
Uzgoj povrća i aromatičnih biljaka kod kuće je zabavan način da naučite dete da jede zdravo i raznoliko. Biće u većem iskušenju da proba šargarepu ako učestvuje u njenoj sadnji i uzgoju. Čak i ako ne živite u kući, možete da izaberete biljke koje se gaje u stanu.

8. Naučite dete da pije vodu
Podstaknite dete da pije vodu za vreme obroka i držite sokove i slatke napitke samo za trenutke razonode. Iako sok sadrži hranljive sastojke koji telu daju energiju, deca prvo treba da piju vodu.

9. Birajte zdrave užine
Kada dete traži užinu, najlakše je dati mu kesicu čipsa, ali ove grickalice su obično siromašne hranjivim sastojcima. Unesite zdrave grickalice poput voća, orašastih plodova, nezaslađenih semenki ili jednostavnih jogurta.

10. Ne preskačite doručak
Doručak puni baterije za ceo dan. Čak i ako se sastoji samo od voća i čaše mleka, to će vam pomoći da održite energiju gotovo ceo dan. Doručkujte sa detetom, na taj način će usvojiti ovu zdravu naviku i zadržati je za ceo život.

Da li vaše dete ima uravnoteženu ishranu?

Za više informacija, pratite nas na Facebook-u.