Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé potpisao Evropski sporazum o plastici i potvrdio smanjivanje upotrebe devičanske plastike za jednu trećinu

Nestle inovacije

Nestlé je danas prihvatio Evropski sporazum o plastici kojim je potvrdio globalnu strategiju kompanije da do 2025. godine 100 odsto ambalaže koja se koristi u proizvodnji može da se reciklira, pa će na taj način korišćenje devičanske plastike biti smanjeno za trećinu.

Glavni cilj Evropskog sporazuma o plastici, koji su osnovale Francuska i Holandija, je da se ubrza prelaz ka pristupu koji podrazumeva reciklažu plastike i koji će prekinuti zavisnost od devičanske plastike – plastici koja se dobija iz neobnovljivih fosilnih goriva. Zadaci okupljenih kompanija, nevladinih organizacija i vlada su da do 2025. godine postignu smanjenje upotrebe proizvoda i ambalaže od devičanske plastike za najmanje 20 odsto, povećanje evropskih kapaciteta za prikupljanje i recikliranje plastične ambalaže za najmanje 25 odsto, kao i povećanje udela reciklirane plastike u ambalaži na prosečno najmanje 30 odsto.

„Ono što predstavlja velik izazov za Nestlé, kao i za prehrambenu industriju u celini, je činjenica da je trenutno jeftinije proizvesti ambalažu od devičanske plastike nego da se koristi reciklirana plastika prikladna za upotrebu u prehrambenoj industriji. Iz tog razloga neprekidno ulažemo značajna sredstva u istraživanje i razvoj novih ambalažnih materijala i osmišljavamo nove načine isporuke naših proizvoda. Danas već imamo novu plastičnu flašu Vittel koja se proizvodi od recikliranih flaša, a trenutno u fazi testiranja je sistem bez ambalaže za doziranje hrane za kućne ljubimce Purina PetCare, kao i instant kafe NESCAFÉ”, najavila je Milica Milanović, menadžer korporativnih komunikacija Nestlé Adriatic.

Kako bi dodatno ubrzao proces inovacije, Nestlé je osnovao i fond za održivu ambalažu vredan 250 miliona švajcarskih franaka, usmeren na start-up inicijative koje rade na razvoju inovativnih ambalažnih rešenja, uključujući nove materijale, sisteme za ponovno punjenje i rešenja u recikliranju.

Nestle ambalaza 2

 

O kompaniji Nestlé

  • Nestlé je najveći svetski proizvođač hrane i pića, koji svakoga dana u svetu proda više od milijardu proizvoda.
  • U svom portfoliju ima više od 2.000 brendova i 10.000 vrsta proizvoda, dok je u Adriatik regionu dostupno više od 35 brendova i 700 vrsta proizvoda.
  • Nestlé ima najveću naučno-istraživačku mrežu u prehrambenoj industriji sa oko 5.000 zaposlenih. Godišnje u istraživanje i razvijanje novih proizvoda ulaže 1,74 milijardi švajcarskih franaka.
  • Nestlé Adriatik obuhvata tržišta Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Slovenije i Kosova.
  • Nestlé u Adriatik regionu ima jednu fabriku – Surčin, Srbija.
  • Nestlé u Srbiji zapošljava više od 500 ljudi, od kojih skoro polovina radi u fabrici.
  • Ukupan broj proizvodnih artikala iz kulinarskog, konditorskog i asortimana za konzumiranje izvan kuće dosegao više od 900 proizvoda.
  • Ulaganje od 1,2 miliona evra u fabriku dovelo je do uštede od 50.000 kubnih metara vode, kao i smanjenja potrošnje električne energije za 20%, odnosno pola miliona kilovata.
  • Izmenom dizajna i dimenzija pakovanja „C“ i „MAGGI“ brendova, za jednu godinu fabrika je smanjila potrošnju za 61 tonu papira i šest tona plastike.