Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

10 uspešnih godina Nescafé plana

saopstenje nescafe
Back to Press releases

NESCAFÉ jedan je od najpopularnijih svetskih brendova kafe. U prilogu tome govore i statistike koje potvrđuju da je svaka sedma šolja kafe – upravo NESCAFÉ. Međutim, naporan trud i vizionarski pristup stoje iza uspeha najvećeg globalnog proizvođača hrane i pića.

Kompanija Nestlé pre deset godina pokrenula je NESCAFÉ Plan koji je za cilj imao poboljšanje života proizvođača kafe i stanja njihovih useva. Ovaj projekat pomogao im je da uvećaju prihode, ali ujedno i da se smanji štetan uticaj njihovih farmi i fabrika na životnu sredinu, odnosno poveća sveukupni kvalitet života u ruralnim zajednicama mnogih zemalja. Od početka projekta, Nestlé je uložio više od 350 miliona švajcarskih franaka u ostvarivanje ovih ciljeva.

Nadovezujući se na značajan napredak koji je načinjen u prethodnoj deceniji, Nestlé se obavezao da će se u još većoj meri zalagati za sistem održivog poslovanja.

„Zajedno sa našim partnerima i 230 Nestlé agronomista, unapredili smo efikasnost i poljoprivredne prakse koje se koriste na farmama – omogućivši na taj način proizvođačima premijum cenu za kafu koja je proizvedena po principima samoodrživosti. Istovremeno, diverzifikovali smo i izvore prihoda uzgajivača kako bi u što manjoj meri zavisili od monokultura i postali samostalniji. Ali, nećemo se ovde zaustaviti. Nastavićemo da razvijamo naše programe kako bismo stvorili još bolje socijalne uslove u i oko farmi za proizvodnju kafe. Udvostručićemo napore na radnim pravima, zaštiti dece i osnaživanju mladih ljudi i žena”, istakao je Filip Navratil, potpredsednik i menadžer strateškog sektora za kategoriju pića u kompaniji Nestlé.

Do 2025. godine, NESCAFÉ očekuje da će kompletan prinos kafe dolaziti iz samoodrživih izvora. Kafu verifikuju ili sertifikuju nezavisne organizacije.

NESCAFÉ će redukovati i eliminisati emisiju ugljenika u proizvodnji kafe kao i u svim tokovima svog poslovanja i koristiće ekološki podobnu ambalažu. To su konkretni koraci koji pomažu da Nestlé do 2025. održi obećanje korišćenja ambalaže koja se može 100% reciklirati i svoj cilj da do 2050. godine prestane sa štetnim emisijama ugljen dioksida.

„Danas, kada slavimo desetu godišnjicu uspešnog NESCAFÉ Plana, želimo da zahvalimo svim našim partnerima koji su omogući da realizujemo zacrtane ciljeve. Počevši od proizvođača koji uzgajaju i beru pažljivo odabrana zrna kafe, do distributivnih centara koji sa sigurnošću pružaju najbolje mešavine za svačiji ukus, pa sve do naših stručnjaka koji nude konsultacije u vezi sa najboljim poljoprivrednim praksama, i naših potrošača – koji nas svojim izborima podržavaju u zaštiti budućnosti kafe”, rekla je Atana Škalko, izvršna direktorka kategorije pića za Nestlé tržišta Jugoistočne Evrope (Srbija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Crna Gora, Hrvatska, Rumunija, Severna Makedonija i Slovenija).

Partner kompanije NESCAFÉ, „Savez za prašume”, procenjuje aktivnosti u regionima za proizvodnju kafe širom sveta – kako bi osigurao da one zaista pozitivno utiču na život i funkcionisanje proizvođača. „Savez za prašume” pomno prati i sve novouvedene prakse uzgajivača, i kako one utiču na njihovu produktivnost.

„Naše partnerstvo sa kompanijom Nestlé na projektu NESCAFÉ Plan ima za cilj poboljšanje i optimizaciju uzgoja kafe. Radeći zajedno sa „Savezom za prašume“ na obuci, praćenju i proceni situacije, NESCAFÉ je iskoristio podatke i činjenice stečene tokom ovog procesa kako bi se maksimalno prilagodio proizvođačima kafe. Oduševljeni smo što imamo priliku da budemo njihovi partneri u ovom poduhvatu”,naglasio je Aleks Morgan, direktor tržišta „Saveza za prašume”.

Nestlé će pre kraja godine objaviti novi, prošireni plan održivosti. Kompanija će, u međuvremenu, nastaviti marljivo da radi na unapređenju i dodatnom osnaživanju kompletnog polja samoodržive prozivodnje kafe.

Sprovođenjem NESCAFÉ Plana od 2010, Nestlé je postigao sledeće rezultate:

•          U ovom trenutku, 75% kafe za NESCAFÉ proizvode dolazi iz samoodrživih izvora. Samo u 2020, NESCAFÉ je kupio više od 649.000 tona kafe iz ovakvih izvora, što je najveća količina kada se radi o nekom kupcu kafe.

•          Distribuirano je 235 miliona biljaka kafe sa visokim prinosom, odnosno otpornošću na bolesti, što premašuje početno postavljeni cilj od 220 miliona ovakvih biljaka. Ovaj poduhvat doprineo je obnovi gotovo 120.000 hektara farmi kafe širom sveta.

•          Razvijeno je, i na tržište plasirano, 15 novih vrsta kafe sorte Arabika i Robusta u pet zemalja: Meksiku, Kolumbiji, Ekvadoru, Filipinima i Tajlandu. Spomenute vrste imaju veću produktivnost, otpornost i vrhunski kvalitet.

•          Održano je više od 900.000 kurseva obuke za proizvođače na temu boljih poljoprivrednih praksi. Ciljevi su bili optimizacija produktivnosti i troškova, poboljšanje kvaliteta I smanjenje uticaja na životnu sredinu efikasnim metodama navodnjavanja ili tehnikama orezivanja biljaka.

•          Podstakao više od 10.000 žena i mladih uzgajivača kroz programe poboljšanja liderskih sposobnosti i ekonomskog planiranja.

•          Unapredio poslovne veštine kod više od 10.000 proizvođača – sa fokusom na finansijsku pismenost, vođenje evidencije i preduzetništvo.