Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Naša strategija za ambalažu

Naša strategija za ambalažu

Posvećeni smo tome da pomognemo oblikovanju budućnosti u kojoj neće biti otpada. 

Naša vizija je da nijedna naša ambalaža ne završi na deponijama niti bačena kao smeće. Pomažemo u stvaranju one budućnosti u kojoj pametno dizajnirana ambalaža, inovativni novi materijali, bolja infrastruktura za reciklažu i ambalaža koja se može ponovno koristiti ili ponovo napuniti mogu da spreče otpad na kopnu i u okeanima. Taj cilj je ambiciozan, ali smo rešeni da ga ostvarimo. 

Neophodno je učešće na svim nivoima u društvu. Kao članica Inicijative za novu plastičnu privredu Fondacije Ellen MacArthur, posvećeni smo aktivnoj ulozi u razvoju efikasnih programa za prikupljanje, razvrstavanje i recikliranje u zemljama u kojima obavljamo poslovanje. Globalni infrastrukturni jaz je značajan i ne nalazi se pod našom neposrednom kontrolom – međutim, sa partnerima širom sveta radimo na modeliranju sistema uspešnog prikupljanja i obnavljanja sirovina. 

Aktivno zagovaramo uspostavljanje harmonizovane i bolje regulative za resurse nakon potrošnje i pozivamo vlade da ubrzaju infrastrukturni razvoj. Zagovaramo pravno obavezujući Ugovor UN o zagađenju plastikom, za koji se nadamo da će dovesti do donošenja novih, harmonizovanih nacionalnih propisa.

Kako radimo na smanjenju naše ambalaže

Title
Ambalaža koja se može reciklirati, ponovno koristiti i/ili kompostirati*

Top Text

Procenat

Bottom Text

*Prema Ellen MacArthur Foundation: „New Plastics Economy Commitment - Commitments, Vision and Definitions” (februar 2020)

Title
Ambalaža napravljena od recikliranih i/ili obnovljenih materijala*

Top Text

Procenat

Bottom Text

*Prema računovodstvenim standardima održivosti Standard za procesnu hranu odbora FB-PF-410a.1.

896.6 Kilotona

Naša strategija za ambalažu koja počiva na pet stubova 

Naša strategija za ambalažu je naučno zasnovana i koristi pogodnosti rada Instituta za nauku o ambalaži kompanije Nestlé, kao predvodnika u ovoj delatnosti i jedinog ovakvog istraživačkog instituta u prehrambenoj industriji. Osnovan je 2019. godina i ima oko 50 stručnjaka za ambalažu koji su posvećeni razvoju nove generacije održivih materijala za ambalažu. 

Institut pomaže u razvoju načina na koji se dizajnira ambalaža. Razvija sisteme pakovanja za dopunjavanje ili višekratnu upotrebu, dizajnira pojednostavljene ili reciklirane materijale za ambalažu i razvija barijerne papire visokih performansi i biološke, kompostirajuće i biorazgradive materijale. 

Naša strategija je koncipirana oko pet stubova:

Stub 1

 

Manje ambalaže – smanjiti 

Želimo da koristimo manje materijala za ambalažu, obuhvatajući manje plastike koja se po prvi put proizvodi, a to planiramo da smanjimo za trećinu do 2025. godine u odnosu na naše polazno stanje iz 2018. godine.

Neki od primera kako radimo obuhvataju uklanjanje nepotrebnih plastičnih poklopaca, dodataka, slojeva i folija, a u nekim zemljama postepeno se ukida ona vrsta ambalaže koja se rasprostranjeno ne reciklira. 

U Latinskoj Americi smo pokrenuli nekoliko inovativnih ambalaža: redizajniranje naših Nescafé pakovanja kafe za jednu porciju i proizvoda Mahler Bouillon kako bismo smanjili plastiku koja se koristi u ambalaži ukupno za više od 200 tona. 

U Kini, laganim flašicama kafe Nescafé spremne za piće godišnje se uštedi 1733 tona plastike.

Stub 2

 

Manje ambalaže – ponovna upotreba i punjenje

Da bismo eliminisali potrebu za pakovanjem za jednokratnu upotrebu, radimo na otklanjanju plastike koja ne može da se reciklira i ulažemo u inovativne, alternativne sisteme isporuke.

Mnoga od ovih rešenja već se koriste na tržištima širom sveta, uključujući dozatore koji se mogu ponovo puniti u Indoneziji, a koji su razvijeni sa tehničkim partnerom Algramo i neprofitnim inkubatorima Enviu. Novi sistemi su pilotirani za proizvode Milo i Koko Krunch u partnerstvu sa lokalnim prodavcima u Indoneziji. 

U Nemačkoj sprovodimo pilot projekat sa startapom Circolution. Radeći u nekoliko prodavnica, tim je testirao novu standardizovanu ambalažu od nerđajućeg čelika za višekratnu upotrebu za Nesquik, koja se može integrisati u postojeću infrastrukturu za povrat i čišćenje. 

Kad je reč o transportnoj ambalaži, inovacije su nam pomogle da zamenimo plastičnu prianjajuću foliju na svojim paletama, tokom prelaska na kutije za višekratnu upotrebu. 

Shvatamo da još puno toga treba da se uradi i sarađujemo sa različitim radnim grupama duž lanca vrednosti, kao što su Forum potrošne robe i Fondacija Ellen MacArthur.

Bolja ambalaža – redizajniranje

 

Bolja ambalaža – redizajniranje

Sarađujemo sa partnerima u svojoj privrednoj grani na razvoju novih materijala i rešenja za ambalažu.

Do kraja 2021. godine eliminisali smo sve plastične slamke iz naših proizvoda, razvijajući namensku hartiju kao alternativni materijal. 

U našem portfelju neprekidno procenjujemo svoje materijale i ispitujemo i uvodimo alternative, kao što je reciklirajući papir za supene kocke Maggi u Francuskoj, da bismo zamenili omote od više materijala. 

Cilj nam je da dizajniramo 100% naše plastične ambalaže za reciklažu i da postepeno ukidamo materijale koji ne mogu da se recikliraju. Do kraja 2023. godine, 83,5% naše plastične ambalaže dizajnirano je za reciklažu.

Bolji sistemi – recikliranje

 

Bolji sistemi – recikliranje

Radimo na tome da u našim globalnim operacijama sprečimo pojavu plastičnog otpada u životnoj sredini.

Podržavamo infrastrukturu za prikupljanje, razvrstavanje i recikliranje u zemljama u kojima se naši proizvodi prodaju i, u pojedinim zemljama, cilj nam je da prikupimo i recikliramo istu količinu plastike koju koristimo u svojim proizvodima po principu „za svaku proizvedenu tonu, jedna prikupljena tona”. 

Na primer, u Maleziji, kompanija Nestlé se udružila sa gradom Petaling Džaja kako bi se pokrenuo program prikupljanja i reciklaže od vrata do vrata kao dobrovoljna inicijativa za ponovno korišćenje. Ovaj pionirski program su prepoznali kako Program Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP) tako i Ministarstvo za životnu sredinu Malezije kao primer najbolje prakse odvajanja na samom izvoru.

Bolji sistem – preispitivanje ponašanja

 

Bolji sistem – preispitivanje ponašanja

Rešavanje problema plastičnog otpada nalaže suštinske promene u ponašanju kod svih nas, obuhvatajući kompaniju Nestlé, maloprodajne partnere, dobavljače i potrošače.

Uveli smo obuku o održivosti ambalaže za svoje zaposlene, a cilj nam je da edukujemo i ohrabrimo i druge kroz raznovrsne programe i kampanje, da pomognemo svima da zamisle budućnost u kojoj neće biti otpada. Među primerima su video prilozi programa o prikupljanju kapsula Nespresso, digitalna platforma Dove Lo Butto u Italiji, koja pomaže potrošačima da ustanove gde se nalazi najbliže mesto za odlaganje njihovog ambalažnog otpada, i kampanje za edukaciju potrošača Nescafé Dolce Gusto u Nemačkoj i Meksiku. 

U Sjedinjenim Državama, kompanija Nestlé Health Sciences je eliminisala zaptivne folije za vitamine i suplemente koji se teško prikupljaju i recikliraju. Naše robne marke Pure Encapsulations i Atrium Innovations podržale su tu inovaciju digitalnom kampanjom. 

U Brazilu, Francuskoj i Švajcarskoj naše robne marke za kafu Nescafe Dolce Gusto i Nespresso uvele su kapsule za kafu koje mogu da se kompostiraju. Digitalna kampanja, zajedno sa informacijama na pakovanju koje podstiču odvajanje organskog otpada i materijala za kompostiranje u domaćinstvu, podigle su svest među potrošačima.

Izveštaj o održivosti