Bez obzira na to da li imate više godina radnog iskustva ili ste tek diplomirali, u Nestlé-u postoji poslovna prilika za vas.
Naša strategija za ambalažu
Posvećeni smo tome da pomognemo oblikovanju budućnosti u kojoj neće biti otpada.
Naša vizija je da nijedna naša ambalaža ne završi na deponijama niti bačena kao smeće. Pomažemo u stvaranju one budućnosti u kojoj pametno dizajnirana ambalaža, inovativni novi materijali, bolja infrastruktura za reciklažu i ambalaža koja se može ponovno koristiti ili ponovo napuniti mogu da spreče otpad na kopnu i u okeanima. Taj cilj je ambiciozan, ali smo rešeni da ga ostvarimo.
Neophodno je učešće na svim nivoima u društvu. Kao članica Inicijative za novu plastičnu privredu Fondacije Ellen MacArthur, posvećeni smo aktivnoj ulozi u razvoju efikasnih programa za prikupljanje, razvrstavanje i recikliranje u zemljama u kojima obavljamo poslovanje. Globalni infrastrukturni jaz je značajan i ne nalazi se pod našom neposrednom kontrolom – međutim, sa partnerima širom sveta radimo na modeliranju sistema uspešnog prikupljanja i obnavljanja sirovina.
Aktivno zagovaramo uspostavljanje harmonizovane i bolje regulative za resurse nakon potrošnje i pozivamo vlade da ubrzaju infrastrukturni razvoj. Zagovaramo pravno obavezujući Ugovor UN o zagađenju plastikom, za koji se nadamo da će dovesti do donošenja novih, harmonizovanih nacionalnih propisa.
Kako radimo na smanjenju naše ambalaže
896.6
Kilotona
Naša strategija za ambalažu koja počiva na pet stubova
Naša strategija za ambalažu je naučno zasnovana i koristi pogodnosti rada Instituta za nauku o ambalaži kompanije Nestlé, kao predvodnika u ovoj delatnosti i jedinog ovakvog istraživačkog instituta u prehrambenoj industriji. Osnovan je 2019. godina i ima oko 50 stručnjaka za ambalažu koji su posvećeni razvoju nove generacije održivih materijala za ambalažu.
Institut pomaže u razvoju načina na koji se dizajnira ambalaža. Razvija sisteme pakovanja za dopunjavanje ili višekratnu upotrebu, dizajnira pojednostavljene ili reciklirane materijale za ambalažu i razvija barijerne papire visokih performansi i biološke, kompostirajuće i biorazgradive materijale.
Naša strategija je koncipirana oko pet stubova:
Manje ambalaže – smanjiti
Želimo da koristimo manje materijala za ambalažu, obuhvatajući manje plastike koja se po prvi put proizvodi, a to planiramo da smanjimo za trećinu do 2025. godine u odnosu na naše polazno stanje iz 2018. godine.
Neki od primera kako radimo obuhvataju uklanjanje nepotrebnih plastičnih poklopaca, dodataka, slojeva i folija, a u nekim zemljama postepeno se ukida ona vrsta ambalaže koja se rasprostranjeno ne reciklira.
U Latinskoj Americi smo pokrenuli nekoliko inovativnih ambalaža: redizajniranje naših Nescafé pakovanja kafe za jednu porciju i proizvoda Mahler Bouillon kako bismo smanjili plastiku koja se koristi u ambalaži ukupno za više od 200 tona.
U Kini, laganim flašicama kafe Nescafé spremne za piće godišnje se uštedi 1733 tona plastike.
Manje ambalaže – ponovna upotreba i punjenje
Da bismo eliminisali potrebu za pakovanjem za jednokratnu upotrebu, radimo na otklanjanju plastike koja ne može da se reciklira i ulažemo u inovativne, alternativne sisteme isporuke.
Mnoga od ovih rešenja već se koriste na tržištima širom sveta, uključujući dozatore koji se mogu ponovo puniti u Indoneziji, a koji su razvijeni sa tehničkim partnerom Algramo i neprofitnim inkubatorima Enviu. Novi sistemi su pilotirani za proizvode Milo i Koko Krunch u partnerstvu sa lokalnim prodavcima u Indoneziji.
U Nemačkoj sprovodimo pilot projekat sa startapom Circolution. Radeći u nekoliko prodavnica, tim je testirao novu standardizovanu ambalažu od nerđajućeg čelika za višekratnu upotrebu za Nesquik, koja se može integrisati u postojeću infrastrukturu za povrat i čišćenje.
Kad je reč o transportnoj ambalaži, inovacije su nam pomogle da zamenimo plastičnu prianjajuću foliju na svojim paletama, tokom prelaska na kutije za višekratnu upotrebu.
Shvatamo da još puno toga treba da se uradi i sarađujemo sa različitim radnim grupama duž lanca vrednosti, kao što su Forum potrošne robe i Fondacija Ellen MacArthur.
Bolja ambalaža – redizajniranje
Sarađujemo sa partnerima u svojoj privrednoj grani na razvoju novih materijala i rešenja za ambalažu.
Do kraja 2021. godine eliminisali smo sve plastične slamke iz naših proizvoda, razvijajući namensku hartiju kao alternativni materijal.
U našem portfelju neprekidno procenjujemo svoje materijale i ispitujemo i uvodimo alternative, kao što je reciklirajući papir za supene kocke Maggi u Francuskoj, da bismo zamenili omote od više materijala.
Cilj nam je da dizajniramo 100% naše plastične ambalaže za reciklažu i da postepeno ukidamo materijale koji ne mogu da se recikliraju. Do kraja 2023. godine, 83,5% naše plastične ambalaže dizajnirano je za reciklažu.
Bolji sistemi – recikliranje
Radimo na tome da u našim globalnim operacijama sprečimo pojavu plastičnog otpada u životnoj sredini.
Podržavamo infrastrukturu za prikupljanje, razvrstavanje i recikliranje u zemljama u kojima se naši proizvodi prodaju i, u pojedinim zemljama, cilj nam je da prikupimo i recikliramo istu količinu plastike koju koristimo u svojim proizvodima po principu „za svaku proizvedenu tonu, jedna prikupljena tona”.
Na primer, u Maleziji, kompanija Nestlé se udružila sa gradom Petaling Džaja kako bi se pokrenuo program prikupljanja i reciklaže od vrata do vrata kao dobrovoljna inicijativa za ponovno korišćenje. Ovaj pionirski program su prepoznali kako Program Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UNEP) tako i Ministarstvo za životnu sredinu Malezije kao primer najbolje prakse odvajanja na samom izvoru.
Bolji sistem – preispitivanje ponašanja
Rešavanje problema plastičnog otpada nalaže suštinske promene u ponašanju kod svih nas, obuhvatajući kompaniju Nestlé, maloprodajne partnere, dobavljače i potrošače.
Uveli smo obuku o održivosti ambalaže za svoje zaposlene, a cilj nam je da edukujemo i ohrabrimo i druge kroz raznovrsne programe i kampanje, da pomognemo svima da zamisle budućnost u kojoj neće biti otpada. Među primerima su video prilozi programa o prikupljanju kapsula Nespresso, digitalna platforma Dove Lo Butto u Italiji, koja pomaže potrošačima da ustanove gde se nalazi najbliže mesto za odlaganje njihovog ambalažnog otpada, i kampanje za edukaciju potrošača Nescafé Dolce Gusto u Nemačkoj i Meksiku.
U Sjedinjenim Državama, kompanija Nestlé Health Sciences je eliminisala zaptivne folije za vitamine i suplemente koji se teško prikupljaju i recikliraju. Naše robne marke Pure Encapsulations i Atrium Innovations podržale su tu inovaciju digitalnom kampanjom.
U Brazilu, Francuskoj i Švajcarskoj naše robne marke za kafu Nescafe Dolce Gusto i Nespresso uvele su kapsule za kafu koje mogu da se kompostiraju. Digitalna kampanja, zajedno sa informacijama na pakovanju koje podstiču odvajanje organskog otpada i materijala za kompostiranje u domaćinstvu, podigle su svest među potrošačima.