Bez obzira na to da li imate više godina radnog iskustva ili ste tek diplomirali, u Nestlé-u postoji poslovna prilika za vas.
Ključna delovanja u borbi protiv zagađenja plastikom
Plastični otpad koji se gomila na deponijama i u životnoj sredini jedan je od gorućih ekoloških problema našeg doba.
Plastični otpad ugrožava divlje životinje i predstavlja pretnju ekosistemima i lancu ishrane. Zagađenje plastikom vidimo kao neodložan prioritet.
Ovaj globalni problem ne možemo sami da rešimo, pa stoga sarađujemo s drugim kompanijama, istraživačkim institutima i vladama širom sveta kako bismo utvrdili načine da zajednički smanjimo plastični otpad u životnoj sredini.
Podrška budućnosti u kojoj nijedna plastična ambalaža kompanije Nestlé neće završiti na deponiji niti u okeanu
95
%
Preduzimanje mera za borbu protiv zagađenja plastikom
Naš cilj je da za svoju ambalažu koristimo što manje plastike koja se proizvodi po prvi put na bazi fosilnog goriva. Eliminacijom nepotrebne plastike (od trakica za otkidanje do predmeta za jednokratnu upotrebu kao što su slamke), uvođenjem višekratnih i dopunjivih alternativa i prelaskom na papir, biološke i biorazgradive materijale, već smanjujemo svoj plastični otisak.
Do kraja 2023. godine, 83,5% naše plastične ambalaže je dizajnirano za reciklažu i imamo za cilj da do 2025. godine dostignemo više od 95%. Ostajemo posvećeni dostizanju vrednosti od 100%. Na putu smo da do 2025. godine za trećinu smanjimo korišćenje plastike koja se po prvi put proizvodi.
Naše delovanje izlazi van okvira materijala koje koristimo za svoju ambalažu. Kako bismo sprečili da naše ambalaže završe na deponijama, radimo na tome da proces reciklaže učinimo jednostavnijim i boljim, kroz podršku infrastrukturnim poboljšanjima i kroz podsticanje ljudi da učine ono što mogu u borbi protiv zagađenja plastikom.
Međutim, nastanak ovakvih promena koje nadilaze naše poslovanje iziskuje snažnu saradnju. Deo smo Koalicije za akciju protiv plastičnog otpada Foruma potrošačke robe, Globalnog partnerstva za akciju protiv plastike (GPAP) Svetskog ekonomskog foruma i paktova protiv plastike širom sveta. Ovim se naglašava naš cilj da vodimo dobrovoljne akcije kompanija u ovom prostoru.
U 2019. godini, pridružili smo se Inicijativi za novu plastičnu privredu Fondacije Ellen MacArthur. Obavezali smo se da ćemo širom svoje privredne grane raditi na stvaranju cirkularne ekonomije za plastiku, počevši od ambalaže. Nepotrebnu plastiku iz svoje ambalaže uklanjamo i unosimo inovacije kako bismo omogućili da plastika koja nam je potrebna može da se reciklira i ponovno koristi.
Nastavljamo da podržavamo vlade tako što se aktivno zalažemo za harmonizovanu i bolju regulativu radi ubrzanja razvoja infrastrukture na tržištima na kojima poslujemo. Zalažemo se za pravno obavezujući Ugovor UN o zagađenju plastikom i aktivni smo članovi grupe za pritisak, Poslovne koalicije za Globalni sporazum o plastici.
Posvećeni smo tome da aktivno učestvujemo u razvoju efikasnih programa prikupljanja, razvrstavanja i recikliranja u zemljama u kojima obavljamo poslovanje. Globalni infrastrukturni jaz je značajan i ne nalazi se pod našom neposrednom kontrolom – ali radimo na podršci uspešnom prikupljanju kroz projekte i aktivnosti širom sveta.
Sakupiti onoliko plastike koliko iznosi naša prodaja
U mnogim zemljama, kompanija Nestlé se udružuje sa partnerima koji rade na prikupljanju i recikliranju one količine plastike koju koristimo u svojoj ambalaži, po principu „za svaku proizvedenu tonu, jedna prikupljena tona”.
Identifikovali smo brojne zemlje u Aziji, Africi i Južnoj Americi u kojima se otpadom često loše upravlja. U tim zemljama smo pokrenuli projekte, radeći sa partnerima i udruženjima na povećanju razmera prikupljanja, razvrstavanja i ponovnog korišćenja plastičnog otpada. Cilj je da se plastika zadrži u privredi, ali van domašaja životne sredine.
Olakšavanje reciklaže kapsula za kafu
U Belgiji, od 1. januara 2023. godine, sve kapsule za napitke, bilo da su aluminijumske ili plastične, mogu se skupljati u novu Plavu vreću (Blue Bag) za reciklažu. Ovo novo rešenje za reciklažu rezultat je partnerstva između robne marke Nespresso kompanije Nestlé (za robne marke Starbucks by Nespresso, Nescafé Farmers Origins i Nescafé Dolce Gusto ), kompanije JDE Peet’s (za robne marke L’Or i Douwe Egberts ) i FostPlus, koje je pokrenuo Nespresso preko AREME (belgijske inicijative koja okuplja učesnike iz celog lanca vrednosti aluminijuma). Ovu inicijativu trenutno u potpunosti finansiraju prethodno navedene robne marke.
Inicijativa predstavlja značajan korak napred u uklanjanju svih barijera za reciklažu u odnosu na naše potrošače i za povećanje stope prikupljanja i recikliranja. Podstičemo sve proizvođače kapsula za napitke na tržištu da se pridruže ovoj inicijativi.
Pilotiranje budućih sistema za višekratnu upotrebu ambalaže danas
U partnerstvu smo sa kompanijom Circolution, nemačkim startapom radi ispitivanja nove generacije standardizovanih posuda za višekratnu upotrebu hrane. Partnerstvo kompanija Circolution i Nestlé omogućava nemačkim potrošačima u odabranim gradovima da uživaju u proizvodu Nesquik u standardizovanoj posudi za višekratnu upotrebu od nerđajućeg čelika.
Kompanija Circolution iznajmljuje kompaniji Nestlé posude za višekratnu upotrebu, kao svom prvom partneru za testiranje, a zatim se brine o čišćenju, proveri kvaliteta, transportu i proceni ekoloških performansi. I druge prehrambene kompanije mogu da koriste istu posudu sa sopstvenim jedinstvenim etiketama i proizvodima.
Potrošači mogu dobiti povraćaj novca kad vrate ambalažu za višekratnu upotrebu, bilo odlaganjem u automatima ili kod osoblja u prodavnici. Kompanija Circolution procenjuje da je nakon pet ciklusa ekološki uticaj uporediv sa staklenom ambalažom za jednokratnu upotrebu. Procenjuje se da ambalaža od nerđajućeg čelika ima oko 75 ciklusa, za koje se procenjuje da će uštedeti ekvivalent od 36 kg stakla ili 5 kg plastike tokom svog veka upotrebe.
Testiranje novih rešenja za ponovno punjenje kako bi se smanjila plastična ambalaža kompanije Nestlé
Kompanija Nestlé Indonesia i Istraživački i razvojni akcelerator kompanije Nestlé u Singapuru u prošloj godini su istraživali nekoliko sistema za ponovno punjenje. U 2022. godini, testirali smo sistem sa servisom Siklus Indonesia u kome potrošači preko aplikacije naručuju hranu i piće, uključujući proizvode Milo, Dancow i Koko Krunch kompanije Nestlé, i dobijaju proizvode preko sistema ponovnog punjenja posredstvom biciklističke dostave. Ovaj program, koji podržava ambiciju indonežanske vlade da do 2025. godine smanji otpad za 30%, istražuje se kao potencijalni model za smanjenje jednokratne upotrebe plastike.
U 2023. godini pokrenuli smo pilotski servis automata za dopunjavanje u prodavnicama maloprodajnih partnera za žitarice Koko Krunch i proizvod Milo. Ovo predstavlja partnerstvo sa kompanijom Qyos, delom zajedničkog ulaganja kompanija Enviu Indonesia i Algramo. Hrana se u fabrici pakuje u zapečaćene patrone za doziranje, zatim se u maloprodajnom objektu distribuira direktno u sopstvenu posudu potrošača ili u brendiranu posudu. Pokretanjem fleksibilnih ispitivanja unakrsnog lanca vrednosti sa partnerima u automatima, kroz startapove i maloprodaju, nastojimo da maksimalno udovoljimo pogodnosti potrošača i da u ambalaži smanjimo upotrebu plastike koja se po prvi put proizvodi.
Zamena materijala koji se teško reciklira hartijom
Kompanija Nestlé je uvela reciklirajuću papirnu ambalažu u odabranim zemljama i za odabrane proizvode, kao što su supene kocke Maggi, Nesquik, KitKat, Nescafé i drugi proizvodi, često zamenjujući omote od više materijala koje je teško odvojiti ili reciklirati. U isto vreme, prešli smo na papirne slamke za Nesquik, Nescau, Milo i Nescafé.
U 2021. godine, Smarties je postao prva globalna konditorska robna marka kompanije Nestlé koja je prešla na reciklirajuću papirnu ambalažu. U 2023. godini, Quality Street je sledio taj primer, uvodeći širom sveta reciklirajuću papirnu ambalažu sa sertifikatom FSC za svoje slatkiše koji se uvijaju.
Unapređenje cirkularne infrastrukture
U maju 2023. godine, kompanije Nestlé Mexico i Greenback Recycling Technologies otvorile su prvu našu fabriku u Meksiku koja podržava cirkularnu ekonomiju. Inovativna tehnologija kompanije Greenback transformiše fleksibilnu plastičnu ambalažu pomoću procesa izazvanog mikrotalasima radi stvaranja piroliznog ulje koje treće strane mogu da koriste za izradu smole podobne za prehrambene proizvode. Ovaj ambiciozni projekat će omogućiti godišnju preradu od preko 2000 tona kako bi se olakšala reciklaža, prva od ove vrste za fleksibilnu ambalažu u Meksiku.
Omogućavanje globalnog tržišta reciklirane plastike podobne za prehrambene proizvode
Kompanija Nestlé ulaže do 2 milijarde CHF kako bi ubrzala razvoj boljeg ekološkog profila i infrastrukture za podršku cirkularnoj ekonomiji materijala za ambalažu.
Mnoge vrste plastike teško je reciklirati u ambalažu koja je podobna za prehrambene proizvode, čime nastaje ograničena ponuda reciklirane plastike koja je podobna u ovu svrhu. Dok se ovaj posao ubrzava, obavezali smo se da do 2025. godine isplatimo do 1,5 milijarde CHF premija za recikliranu plastiku koja je podobna za prehrambene proizvode kako bismo pomogli u stimulisanju tržišta u pravcu ovakvih materijala.