Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nabavka kafe

Zrna kafe na stabiljci

Od robne marke Nescafé do robne marke Nespresso, zrna kafe koja nabavljamo od uzgajivača širom sveta odlaze u neke od legendarnih robnih marki i svakodnevno donose zadovoljstvo milionima potrošača.

Najveći deo svoje kafe nabavljamo od malih uzgajivača kafe, čime oni postaju ključni deo našeg globalnog lanca nabavke. Sa sve većom globalnom potražnjom za kafom, zajednice koje uzgajaju kafu često se suočavaju sa raznovrsnim složenim ekonomskim, socijalnim i kulturnim izazovima. To je razlog zašto kompanija Nestlé neprekidno radi na poboljšanju lanca nabavke naše zelene kafe.

Naš napredak u pravcu odgovornog nabavljanja kafe

Title
Kafa koja se nabavlja kroz Plan Nescafé do 2030. godine ili Program Nespresso AAA Sustainable Quality™

Naš pristup poboljšanju nabavke kafe

Plan Nescafé

Kroz Plan Nescafé do 2030. godine, ubrzavamo integrisani akcioni plan da podržimo inkluzivniju budućnost za naše lance vrednosti kafe. Regenerativna poljoprivreda je u samom težištu tog Plana: rad sa uzgajivačima kako bi im se pomogle da usvoje regenerativne poljoprivredne prakse koje imaju za cilj da istovremeno doprinesu smanjenu emisija ugljenika, poboljšanju prihoda uzgajivača i stvaranju boljih socijalnih uslova. Nezavisnim procenama mere se uticaji ovih programa i pomaže da poboljšamo sopstveno razumevanje najboljih praksi.

Takođe podržavamo i sprovodimo različite vrste obuke za uzgajivače kojima se podržava njihova ekonomska otpornost i gradi korpus znanja o najboljim praksama.

Program Nespresso AAA Sustainable Quality™

Pokrenut 2003. godine u saradnji sa Rainforest Alliance, Program Nespresso AAA Sustainable Quality™ ima za cilj da omogući robnoj marki Nespresso da ponudi visokokvalitetnu kafu, uz poboljšanje sredstava za život uzgajivača i njihovih zajednica i zaštitu životne sredine.

Robna marka Nespresso i njeni partneri imaju za cilj da u devet zemalja do 2030. godine zasade 32 miliona stabala na plantažama kafe i oko njih. Ovo je važan deo strategije robne marke Nespresso da pomogne uzgajivačima kafe da se prilagode klimatskim promenama, doprinoseći da se dostignu mnoge važne pogodnosti, kao što su smanjenje erozije zemljišta, vodosnabdevanje i regulacija temperature.

Saznajte više o etičkim i ekološkim nastojanjima robne marke Nespresso.

Uzgajivači kafe pregledaju sadnice

Transparetnost u našem snabdevanju kafom

Kompanija Nestlé se obavezala da će se do 2025. godine 100% naše kafe odgovorno nabavljati. Stalno smo usredsređeni na sledljivost sopstvene kafe. Saznanje o tome odakle potiču zrna naše kafe nam je od suštinske važnosti. Sarađujemo sa dobavljačima i uzgajivačima kako bismo stvorili pozitivnu promenu podržavajući ih da poboljšaju sopstvene prakse.

Robna marka Nespresso redovno objavljuje izveštaj Positive Cup, u kome detaljno opisuje rad u svojih 18 AAA regiona za sirovine. U 2023. godini, robna marka je objavila Izveštaj o napretku Plana Nescafe do 2030. godine, sa namerom da to postane godišnja publikacija.

Opskrbljivanje uzgajivača novim veštinama i visokoprinosnim sadnicama

Uposlili smo stručna znanja agronoma širom sveta kako bi smo podržali uzgajivače kafe u postizanju visokih prinosa. Više od jedne decenije uzgajivačima pružamo obuku o dobrim poljoprivrednim praksama kako bismo poboljšali efikasnost i kvalitet na njihovim plantažama i diversifikovali njihove useve. To pomaže u smanjenju ekonomskog rizika, poboljšavanju biodiverziteta i smanjenu negativnih uticaja na životnu sredinu, na primer, kroz efikasnije metode navodnjavanja.

Takođe pomažemo u obnavljanju plantaža kafe tako što uzgajivačima distribuiramo vrhunske sadnice kafe. Blisko sarađujemo sa uzgajivačima kafe širom sveta, u zemljama kao što su Brazil, Kolumbija, Meksiko, Filipini i Vijetnam. S ponosom izjavljujemo da smo od 2010. godine uzgajivačima distribuirali više od 235 miliona visokoprinosnih i na bolesti otpornih sadnica kafe, što je pomoglo u obnavljanju više od 130.000 hektara površine plantaža kafe širom sveta.

Razvoj novih i superiornih sorti kafe takođe čini veliki deo našeg pristupa poslovanju. Da bismo pružili pomoć u povećanju produktivnosti, otpornosti i kvaliteta, naš program istraživanja i uzgoja razvio je i pustio 15 novih sorti kafe arabika i robusta visokih performansi u Meksiku, Kolumbiji, Ekvadoru, na Filipinima i Tajlandu. Nove sorte kafe u Meksiku daju 50% veće prinose, doprinoseći potencijalnom smanjenju ugljeničnog otiska za 30%.
 

Obezbeđivanje sadnica kafe

Regenerativno uzgajanje i pravedna tranzicija

Zadovoljavanje sve veće potražnje za kafom bez mogućnosti poboljšanja prinosa u postojećim područjima uzgoja kafe ima potencijal da se negativno odrazi na krhke ekosisteme. Nova sadnja kafe može povećati rizik od krčenja šuma, smanjiti regionalni biodiverzitet, naškoditi staništima i pojačati efekte klimatskih promena. Umesto da se jednostavno širi na znatno dragocenije netaknute predele, kompanija Nestlé sarađuje sa uzgajivačima kafe kako bi im pomogla da uvedu regenerativne prakse radi poboljšanja efikasnosti zemljišta koje se trenutno obrađuje. Time su obuhvaćeni optimizacija upotrebe đubriva, agrošumarstvo i međuusevi koji podržavaju biodiverzitet, štite vodotokove i povećavaju prinose u cilju trajne i pravedne ekonomske koristi za uzgajivače.

Poljoprivrednim zajednicama pomažemo da sprovode regenerativne poljoprivredne prakse u mnogim zemljama, uključujući sedam izvora iz kojih robna marka Nescafé nabavlja 90% naše kafe – Brazil, Kolumbija, Obala Slonovače, Honduras, Indonezija, Meksiko i Vijetnam. U sklopu Plana Nescafé do 2030. godine, koji je podržan ulaganjima kompanije Nestle u regenerativnu poljoprivredu i dostizanje neto nule, sve do 2030. godine ulažemo 1 milijardu CHF u integrisanu strategiju.

Prisustvo pčela radi dobijanja više kafe

U Kolumbiji i Kosta Riki, sarađujemo sa stručnjacima za pčele kako bismo ustanovili da li podsticanje domaćih kolonija pčela može da pomogne u povećanju produktivnosti biljaka kafe. Startap Ubees ima uspostavljen sistem u realnom vremenu za praćenje košnica i stope oprašivanja koji smo primenili u novim košnicama uspostavljenim među plantažama kafe koje snabdevaju robnu marku Nespresso. Taj rad je doprineo zdravlju i produktivnosti biljaka kafe, a za uzgajivače obezbedio sekundarni tok prihoda od meda.

Priznanje u privrednoj delatnosti za našu odgovorno nabavljenu kafu

Kompanija Nestlé je osvojila prvo mesto u kategoriji „održivosti kafe” u novom Indeksu kafe za 2023. godinu, predstavljenom u izveštaju Barometra kafe za 2023. godinu. U izveštaju se navodi naša kohezivna i sveobuhvatna strategija u nabavci kafe sa politikama, ciljevima i merama koje obuhvataju socijalne, ekološke i ekonomske komponente proizvodnje kafe.

David Reni, direktor za robne marke kafe Nestlé je rekao: „Ovo je priznanje za našu dugoročnu posvećenost odgovornoj nabavci kafe. Kroz naše vodeće programe, Plan Nescafé i program Nespresso AAA Sustainable Quality™, svakodnevno sarađujemo sa uzgajivačima kafe kako bismo obezbedili odgovorno uzgajanje i proizvodnju koji su socijalno i ekonomski inkluzivni. Posvećeni smo neprekidnom napredovanju u uvođenju novih pristupa za bolji uzgoj kafe.”

Poštovanje ljudski prava onih ljudi koji uzgajaju našu kafu

Kompanija Nestlé je posvećena rešavanju rizika od štetnih uticaja na ljudska prava u našem lancu snabdevanja kafom, uključujući rizike od prinudnog rada i angažovanja dece u radu i druga kršenja radnih prava.

Ponosni smo što je Nespresso prva robna marka u okviru kompanije Nestlé koja traži Akreditaciju za pošten rad (FLA) za svoj program nabavke kafe, program AAA Sustainable Quality™. U partnerstvu sa FLA i našom mrežom zainteresovanih strana iz biznisa, civilnog društva i akademske zajednice, robna marka Nespresso je započela sveobuhvatan program sa ciljem da poboljša uslove rada za sve radnike na plantažama kafe koje uzgajaju kafu za Nespresso.

FLA je rigorozni višegodišnji proces evaluacije sa jednostavnim ciljem: bolje zaštititi radnike u globalnim lancima snabdevanja. Kroz naše akcione planove za istaknuta pitanja na korporativnom nivou procenjujemo i prepoznajemo mogućnosti da ojačamo mehanizme i politike Detaljne analize ljudskih prava (HRDD) robne marke Nespresso i ocenjujemo primenu tih politika na nivou plantaža, u svim zemljama iz kojih nabavljamo sirovine.

Osnaživanje žena u Istočnoj Africi

Mnogi uzgajivači sa kojima sarađujemo jesu žene. Cilj nam je da im pomognemo da dobiju bolji pristup kreditima i korisnim informacijama. Takođe želimo da podržimo žene uzgajivače da kroz stručnu obuku diversifikuju svoje prihode. U proteklih devet godina uspeli smo da dođemo do više od 15.000 žena u Istočnoj Africi, razmenjujući sa njima znanje o dobrim poljoprivrednim praksama, finansijskoj pismenosti i o rukovođenju.

Uz ove svoje nove veštine, te žene mogu da poboljšaju sopstvene prihode. Veća finansijska nezavisnost ne samo da osnažuje same žene, već pomaže devojkama i ženama da trasiraju svoj put u budućnosti.
 

Zalivanje sadnica kafe

Omogućavanje mladima da u poljoprivredi obezbede sredstva za život

Osim što podržavamo etablirane uzgajivače, strastveni smo i prema budućim generacijama. Kompanija Nestlé se obavezala da će do 2030. godine pomoći 10 miliona mladih ljudi širom sveta da pristupe ekonomskim mogućnostima.

Inicijativa Nescafé Youth mladim ljudima pruža priliku da nauče više o proizvodnji kafe, dobrim poljoprivrednim praksama i kvalitetu kafe. Osim toga, oni stiču digitalne veštine, poslovnu oštroumnost i samopouzdanje, a to bi moglo da im stvori znatno bolje mogućnosti za pronalaženje posla ili za pokretanje sopstvenog poslovanja.

Sva ova delovanja imaju za cilj da nas podrže na našem putu u pravcu regenerativne poljoprivrede. Angažovanjem mladih ljudi, želimo da oslobodimo njihovu kreativnost i inovativnost, negujući novu generaciju lidera u zajednicama za uzgajanje kafe.

Omogućavanje mladima da u poljoprivredi obezbede sredstva za život
Izveštaj o održivosti