Sort by
Sort by

Žene u biznisu - Renata Matusinović

*Intervju objavljen na portalu zena.rs (Decembar 2020)
renatam
Back to Press releases

Tekuća godina otvorila je novo poglavlje u svetu biznisa i označila drastičnu promenu načina rada, ali i navika potrošača. Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region ističe da se pojavom pandemije virusa COVID-19 stvorila „nova svakodnevica“ i objašnjava kako je Nestlé – najveća svetska kompanija za proizvodnju hrane i pića – odlučno i hrabro prebrodila brojne izazove očuvavši pritom kontinuitet poslovanja i obaveze koje kompanija ima prema društvu.

Šta je „nova svakodnevica“ promenila u kompaniji Nestlé?

Činjenica je da smo kao privredni subjekti bili izloženi mnogim nepoznanicama početkom ove godine. Zahvaljujući pravovremenim reakcijama i stručnosti naših kadrova uspeli smo da, pre svega, pružimo neophodnu zaštitu zaposlenima, a zahvaljujući tome i neometanu proizvodnju i distribuciju proizvoda. „Nova svakodnevica“ koju pominjem donela je svoje izazove, koje smo prebrodili obezbeđivanjem dobrih i sigurnih uslova za rad u nesigurnom vremenu, bez kojih nije moguće očekivati vrhunske rezultate. Poslovni rezultati u 2020. godini govore da se kompanija izuzetno brzo i uspešno prilagodila novim uslovima poslovanja i da nastavlja da ispunjava očekivanja potrošača, ali i dostiže zacrtane poslovne ciljeve.

Tržište je, takođe, poprimilo novu dimenziju tokom pandemije. Kako je Nestlé reagovao na te promene?

Primetili smo rastući trend i činjenicu da se potrošači u velikom broju okreću samostalnom spremanju hrane, i to zdravijim receptima. Istraživanje koje je predstavljeno u okviru naše regionalne konferencije „Savez za zdraviju budućnost“, održane krajem septembra, ukazuje da se jugoistočni evropski region „budi“ i da potrošači sve više brinu o zdravoj ishrani i fizičkoj aktivnosti, kako svojoj, tako i svojih najmlađih. Prateći takav trend, kompanija Nestlé usavršavanjem kvaliteta svojih proizvoda – smanjivanjem količine soli i šećera u njima, te promocijom zdravog stila života i ishrane – nastoji da društvo, s posebnim osvrtom na decu, učini zdravijim i zadovoljnijim. Naši potrošači su tu nameru prepoznali, tako da sada imaju priliku da se dvosmernom komunikacijom, putem online kanala, informišu o svim koracima i proizvodima kompanije, dok mi slušamo sve njihove želje i potrebe. Redovno objavljujemo nove informacije putem stranice mojrecept.rs, kao i na društvenim mrežama, gde svakodnevno delimo nove ideje, recepte i načine pripreme hrane, vodeći računa o nutritivnoj vrednosti i balansiranim obrocima. Tako smo, prateći nove trendove na tržištu, stvorili sinergiju koja ne samo da doprinosi poboljšanju kvaliteta naših proizvoda, već vodi i ka osnaživanju veze između potrošača i kompanije.

Koji su planovi kompanije za period nakon pandemije i kako će izgledati poslovanje?

Smatram da je još uvek rano govoriti o izgledima za budućnost sa tog stanovišta. Ono što je sigurno jeste da će kompanija Nestlé za jedan od prioriteta imati očuvanje zdravlja i bezbednosti svojih zaposlenih, njihovih porodica, poslovnih partnera i potrošača. Uspeli smo da obezbedimo stalnu proizvodnju i isporuku naših proizvoda širom sveta, zahvaljujući odličnoj saradnji sa našim lancima snabdevanja, distributivnim i maloprodajnim partnerima, kao i sa dobavljačima sirovina i ambalaže, što planiramo da maksimalno održimo u predstojećem periodu.

Šta je za vas bio najveći izazov u ovoj godini i na privatnom planu i šta biste izdvojili kao najveću pobedu na tom polju?

Nesumnjivo je da je najveće izazove u toku ove godine donela pandemija. Prelazak sa već utvrđenog načina rada na potpuno drugačiji i pronalazak balansa između privatnog i poslovnog života u „novoj svakodnevici“ pokazali su se kao istinski izazov – koji smo uspešno prebrodili. Verujem da su mnogi imali prioritete slične mojima, tako da sam najzadovoljnija time što smo, pored poslovnih uspeha i bezbednosti naših zaposlenih, uspeli da promenom navika i brzim adaptiranjem na novu situaciju očuvamo zdravlje. U prethodnom periodu, mnogo pažnje sam posvetila tome da, uprkos mnogim ograničenjima, brinem za svoju porodicu i na sve načine održim zdrave navike i redovnu fizičku aktivnost. Pored toga, trudim se da održim povezanost sa svojim bliskim prijateljima, i da i dalje delimo zajedničke radosti, iako smo razdvojeni. Sada imamo naše „virtualne kafice“: povežemo se onlajn, uključimo kamere zajedno sa našom decom i ljubimcima, i onda ćaskamo, razmenjujemo preporuke za filmove, knjige, recepte... I tako sve dok se ne budemo ponovo okupili i nastavili sa uobičajenim aktivnostima i druženjem.