Sort by
Sort by

Nestlé objavio finansijske rezultate za prvih šest meseci 2022. godine

  • Ukupna prodaja za prvu polovinu 2022. godine porasla je za 9,2 odsto u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi 45,6 milijardi švajcarskih franaka;
  • Organski rast dostigao je 8,1 odsto, sa realnim internim rastom (RIG) od 1,7 odsto i cenama od 6,5 odsto;
  • Osnovna marža operativnog profita iznosi 16,9 odsto;
  • Slobodan protok novca iznosi 1,5 milijardi švajcarskih franaka;
  • Osnovna zarada po akciji porasla je za 8,1 odsto u stalnoj valuti;
  • Prognoza za kraj 2022. godine: očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 odsto i marža profita trgovanja od 17 odsto.
nestle finansijski rezultat h1 2022
Back to Press releases

Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje finansijske rezultate za 2022 godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:

„U prvoj polovini godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po akciji. Naši lokalni timovi odgovorno su sproveli povećanje cena. Obim i miks proizvoda su bili otporni, zasnovani na našim jakim brendovima, raznovrsnoj ponudi i vodećim tržišnim pozicijama. Ograničili smo uticaj pritisaka aktuelne inflacije i prepreka u lancu snabdevanja na razvoj naše marže, kroz disciplinovanu kontrolu troškova i operativnu efikasnost. Istovremeno, investicije koje stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasle“.

Nestlé Srbija

O rezultatima u Srbiji govorila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije:

„Nestlé je u Srbiji u prvoj polovini 2022. godine ostvario organski rast od 5,8 odsto, na šta su najviše uticali naši brendovi Purina Pet Care, Nestlé Professional i Nestlé žitarice, praćeni snažnim rastom Nestlé konditorskih proizvoda. Nastavili smo i sa podrškom lokalnoj zajednici kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 135 hiljada švajcarskih franaka. Prilagođavanje i razvijanje našeg poslovanja ostao je prioritet, te smo uložili više od 140.000 švajcarskih franaka u implementaciju principa regenerativne poljoprivrede, čijom primenom čuvamo i obnavljamo srpsko zemljište, a našim potrošačima nudimo kvalitetne proizvode čiji su sastojci uzgajani upravo u Srbiji“.

marjana davidovic

Marjana Davidović

Prodaja na nivou Grupe

Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja nastavila je da raste dvocifrenom stopom, predvođena Garden Gourmet proizvodima.

Organski rast iznosi 8,1 odsto, Cene su porasle za 6,5 odsto u skladu sa značajnim porastom inflacije. RIG je otporan na 1,7 odsto, u odnosu na u 2021. godinu i ograničenja u lancu snabdevanja. Organski rast na tržištima u razvoju je 10 odsto, uz povećane cene i dobar RIG.

Zona Evropa

Zona Evropa beleži visoki jednocifreni organski rast, što odražava povećanje cena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Evropa nastavila je da beleži povećanje tržišnog udela, posebno kad je reč o hrani za kućne ljubimce, kafi i ishrani za bebe.

Organski rast iznosi 7,1 odsto, uz rast cena od 4,9 odsto, dok je RIG 2,1 odsto, uprkos ograničenjima u lancu snabdevanja.

Prognoza do kraja 2022. godine

Očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8 odsto, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da dosegne 17 odsto. Očekuje se da će se osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.