Sort by
Sort by

KOMPANIJA NESTLÉ OBJAVILA POSLOVNE REZULTATE ZA PRVU POLOVINU 2020. GODINE

Nestle headquarters
Back to Press releases

Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za prvih šest meseci 2020. godine.

  • Organski rast dostigao je 2,8%, a stvarni unutrašnji rast (Real Internal Growth, RIG) 2,6% i cene od 0,2%. Rast je podržan snažnim zamahom u Severnoj i Južnoj Americi i uspehom kompanija Purina PetCare i Nestlé Health Science
  • Isplate i transakcije na međunarodnom tržištu smanjile su prodaju za 12,3%. Ukupna prijavljena prodaja smanjena je za 9,5%, na 41,2 milijarde švajcarskih franaka, dok je u prvih šest meseci iznosila 45,5 milijardi švajcarskih franaka
  • Temeljna marža od operativne dobiti (UTOP) dostigla je 17,4%, što je povećanje za 30 baznih poena. Marža iz operativne dobiti od trgovanja (TOP) povećala se za 140 baznih poena na 16,9%
  • Zarada po akciji porasla je za 22,2% na 2,06 milijarde švajcarskih franaka. Prihodna zarada po akciji povećala se za 0,5% u stalnoj valuti i smanjila se za 5,9% prema izveštavanju na 2,01 milijarde švajcarskih franaka
  • Slobodan protok novca smanjen je za 19,1%, na 3,3 milijarde švajcarskih franaka, uglavnom zbog kašnjenja isplate dividende od pridružene kompanije i manje prijavljene prodaje
  • Upravljanje portfolijom fukcioniše besprekorno. Nestlé istražuje strateške opcije, uključujući potencijalnu prodaju delova posla u vezi sa proizvodnjom vode u Severnoj Americi
  • Očekivanja za 2020. godinu: kompanija Nestlé očekuje celogodišnji rast organske prodaje između 2% i 3%. Očekuje se da će se osnovna marža dobiti od trgovanja poboljšati, kao i da će osnovni prihodi po akciji u konstantnoj efikasnosti valute i kapitala porasti. Ovi rezultati zasnivaju se na trenutnom znanju o razvoju virusa COVID-19 i ne pretpostavljaju materijalno pogoršanje u odnosu na sadašnje uslove

 

Mark Šnajder, generalni direktor kompanije Nestlé, ističe:

„COVID-19 i dalje utiče na ljude širom sveta. Naše misli su sa svima koji su pogođeni i posvećeni smo tome da pomognemo tamo gde možemo. Želeo bih da zahvalim svakom članu Nestlé tima na posvećenosti i napornom radu u ovim neverovatnim izazovima. Naši prioriteti ostaju isti: sačuvati ljude zdravim i bezbednim, obezbediti hranu i piće širom sveta i brinuti o našim zajednicama i poslovnim partnerima kroz finansijsku i drugu podršku.

Nestlé nastavlja da se prilagođava okruženju koje se brzo menja, obezbeđujući solidan organski rast i poboljšane marže u prvoj polovini godine. Ovi rezultati pokazuju sposobnost našeg poslovanja i snagu raznovrsnog portfolija proizvoda, kao i snažno lokalno prisustvo kompanije. Kako se ponašanje potrošača razvija brže nego ikad, prilagođavamo se novoj stvarnosti jačanjem naših inovacija, iskorišćavanjem naših digitalnih mogućnosti i brzim reakcijama. Naši timovi i njihova svakodnevna posvećenost poslovnim rezultatima nas čine jačom kompanijom”.

Kako je COVID-19 uticao na poslovanje kompanije

Kriza prouzrokovana pandemijom koronavirusa dovela je do dubokih promena u radnim okruženjima širom tržišta. Globalna ekonomija je ušla u recesiju, lanci snabdevanja su testirani i ponašanje potrošača se menjalo velikom brzinom. Nestlé je brzo implementirao efikasne mere za rešavanje ove nove stvarnosti.

Lanac snabdevanja kompanije pokazao se fleksibilnim, pošto su proizvodni i distributivni pogoni nastavili da rade bez značajnih prekida. Uz promenu potrošačkih navika, Nestlé je razvijao rešenja kako bi zadovoljio povećanu potražnju za osnovnim namirnicama, proizvode koji podržavaju zdravlje i jačaju imunološki sistem, ali i nudeći pristupačne cene. Takođe, kompanija je ubrzala razvoj svojih digitalnih mogućnosti i proširila e-trgovinu i internet komunikaciju.

U prvih šest meseci, efekti virusa COVID-19 na organski rast značajno su varirali u zavisnosti od podneblja, vremena izbijanja, mera koje su donosile vlasti i ponašanja potrošača.

  • Različita podneblja: Većina tržišta je u drugom kvartalu imala sporiji rast. Situacija u Severnoj Americi je ostala stabilna, dok je Kina zabeležila dvocifren pad prodaje, pri čemu se rast u drugom kvartalu poboljšao pošto su vlasti smanjile ograničenja kretanja
  • Kategorije proizvoda: Zabeleženo je povećanje potražnje za namirnicama koje se konzumiraju kod kuće, proverenim brendovima i proizvodima za lično zdravlje. Purina PetCare, proizvodi kompanije Nestlé Health Science, kao i mlečni, kulinarski i kafeni proizvodi zabeležili su snažan rast. Voda i konditorski proizvodi objavili su pad prodaje, što je posledica slabijeg izlazaka potrošača iz kuće i impulsivne kupovine. U većini kategorija zabeležena je smanjena potrošnja u drugom tromesečju
  • Kanali prodaje: Na svim tržištima primećena je promena u vidu lokacije konzumiranja proizvoda. Kod potrošnje van kuće zabeležen je negativan rast, a značajni pad prodaje imaju Nestlé Professional i Nespresso butici. Online prodaja porasla je za 48,9%, što iznosi 12,4% ukupne prodaje kompanije.

U prvoj godini, troškovi u vezi sa pandemijom koronavirusa iznosili su 290 miliona švajcarskih franaka, uključujući troškove za bonuse isplaćene zaposlenima, protokole o sigurnosti zaposlenih, donacije i ostalo. Pored toga, kompanija je preuzela troškove u iznosu od 120 miliona švajcarskih franaka u vezi sa osobljem i objektima koji su radili u praznom hodu zbog mera ograničenja koje su donosile vlasti.

Tačan finansijski uticaj COVID-19 za čitavu godinu i dalje je teško kvantifikovati i zavisiće od trajanja i ekonomskih posledica ove krize, kao i od brzine oporavka.

Pomoć kompanije Nestlé zajednicama u kojima posluje

U vanrednoj situaciji tokom prve polovine godine, kompanija Nestlé usmerila se na pomoć zajednicama u kojima posluje. Na globalnom nivou i u Srbiji, zaposlenima je obezbeđena sigurnosna oprema, uveden je rad od kuće, a partnerima su omogućene olakšice u obavezama tokom vanrednog stanja. Odluka kompanije Nestlé je i odricanje prava na subvencije i olakšice Republike Srbije donetih usled ekonomskih posledica izazvanih virusom COVID-19. Na ovaj potez kompanija se odlučila kako bi dodatno pomogla zajednici, izražavajući iskrenu nadu da će sredstva namenjena konsolidaciji njenog finansijskog stanja biti usmerena ka onima kojima je pomoć u novonastalim okolnostima preko potrebna.

Nestlé je u saradnji sa Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje svoje proizvode donirao lekarima iz dečijih bolnica – Institutu za majku i dete, Univerzitetskoj dečjoj klinici u Tiršovoj, Bolnici za pedijatriju „Dr Olga Popović Dedijer” i Bolnici za dečje plućne bolesti i tuberkulozu pri KBC „Dr Dragiša Mišović“, a brojni Nestlé proizvodi stigli su i u Gradski zavod za hitnu medicinsku pomoć, u Institut za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“, kao i u Institut za ortopedsko-hirurške bolesti „Banjica”. Dodatno, u saradnji sa Gradom Beogradom i Privrednom Komorom Srbije, Nestlé je za starije od 65 godina i druge ugrožene grupe donirao više od 35 hiljada supa. Pomoć je uručena i Institutu za javno zdravlje Severne Makedonije i Kliničkom centru Crne Gore.

Nestlé će i dalje pomagati donirajući svoje proizvode i medicinsku opremu i biti uz zajednicu u kojoj posluje.