Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

KOMPANIJA NESTLÉ OBJAVILA POSLOVNE REZULTATE ZA PRVU POLOVINU 2020. GODINE

Nestle headquarters
Back to Press releases

Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za prvih šest meseci 2020. godine.

  • Organski rast dostigao je 2,8%, a stvarni unutrašnji rast (Real Internal Growth, RIG) 2,6% i cene od 0,2%. Rast je podržan snažnim zamahom u Severnoj i Južnoj Americi i uspehom kompanija Purina PetCare i Nestlé Health Science
  • Isplate i transakcije na međunarodnom tržištu smanjile su prodaju za 12,3%. Ukupna prijavljena prodaja smanjena je za 9,5%, na 41,2 milijarde švajcarskih franaka, dok je u prvih šest meseci iznosila 45,5 milijardi švajcarskih franaka
  • Temeljna marža od operativne dobiti (UTOP) dostigla je 17,4%, što je povećanje za 30 baznih poena. Marža iz operativne dobiti od trgovanja (TOP) povećala se za 140 baznih poena na 16,9%
  • Zarada po akciji porasla je za 22,2% na 2,06 milijarde švajcarskih franaka. Prihodna zarada po akciji povećala se za 0,5% u stalnoj valuti i smanjila se za 5,9% prema izveštavanju na 2,01 milijarde švajcarskih franaka
  • Slobodan protok novca smanjen je za 19,1%, na 3,3 milijarde švajcarskih franaka, uglavnom zbog kašnjenja isplate dividende od pridružene kompanije i manje prijavljene prodaje
  • Upravljanje portfolijom fukcioniše besprekorno. Nestlé istražuje strateške opcije, uključujući potencijalnu prodaju delova posla u vezi sa proizvodnjom vode u Severnoj Americi
  • Očekivanja za 2020. godinu: kompanija Nestlé očekuje celogodišnji rast organske prodaje između 2% i 3%. Očekuje se da će se osnovna marža dobiti od trgovanja poboljšati, kao i da će osnovni prihodi po akciji u konstantnoj efikasnosti valute i kapitala porasti. Ovi rezultati zasnivaju se na trenutnom znanju o razvoju virusa COVID-19 i ne pretpostavljaju materijalno pogoršanje u odnosu na sadašnje uslove

 

Mark Šnajder, generalni direktor kompanije Nestlé, ističe:

„COVID-19 i dalje utiče na ljude širom sveta. Naše misli su sa svima koji su pogođeni i posvećeni smo tome da pomognemo tamo gde možemo. Želeo bih da zahvalim svakom članu Nestlé tima na posvećenosti i napornom radu u ovim neverovatnim izazovima. Naši prioriteti ostaju isti: sačuvati ljude zdravim i bezbednim, obezbediti hranu i piće širom sveta i brinuti o našim zajednicama i poslovnim partnerima kroz finansijsku i drugu podršku.

Nestlé nastavlja da se prilagođava okruženju koje se brzo menja, obezbeđujući solidan organski rast i poboljšane marže u prvoj polovini godine. Ovi rezultati pokazuju sposobnost našeg poslovanja i snagu raznovrsnog portfolija proizvoda, kao i snažno lokalno prisustvo kompanije. Kako se ponašanje potrošača razvija brže nego ikad, prilagođavamo se novoj stvarnosti jačanjem naših inovacija, iskorišćavanjem naših digitalnih mogućnosti i brzim reakcijama. Naši timovi i njihova svakodnevna posvećenost poslovnim rezultatima nas čine jačom kompanijom”.

Kako je COVID-19 uticao na poslovanje kompanije

Kriza prouzrokovana pandemijom koronavirusa dovela je do dubokih promena u radnim okruženjima širom tržišta. Globalna ekonomija je ušla u recesiju, lanci snabdevanja su testirani i ponašanje potrošača se menjalo velikom brzinom. Nestlé je brzo implementirao efikasne mere za rešavanje ove nove stvarnosti.

Lanac snabdevanja kompanije pokazao se fleksibilnim, pošto su proizvodni i distributivni pogoni nastavili da rade bez značajnih prekida. Uz promenu potrošačkih navika, Nestlé je razvijao rešenja kako bi zadovoljio povećanu potražnju za osnovnim namirnicama, proizvode koji podržavaju zdravlje i jačaju imunološki sistem, ali i nudeći pristupačne cene. Takođe, kompanija je ubrzala razvoj svojih digitalnih mogućnosti i proširila e-trgovinu i internet komunikaciju.

U prvih šest meseci, efekti virusa COVID-19 na organski rast značajno su varirali u zavisnosti od podneblja, vremena izbijanja, mera koje su donosile vlasti i ponašanja potrošača.

  • Različita podneblja: Većina tržišta je u drugom kvartalu imala sporiji rast. Situacija u Severnoj Americi je ostala stabilna, dok je Kina zabeležila dvocifren pad prodaje, pri čemu se rast u drugom kvartalu poboljšao pošto su vlasti smanjile ograničenja kretanja
  • Kategorije proizvoda: Zabeleženo je povećanje potražnje za namirnicama koje se konzumiraju kod kuće, proverenim brendovima i proizvodima za lično zdravlje. Purina PetCare, proizvodi kompanije Nestlé Health Science, kao i mlečni, kulinarski i kafeni proizvodi zabeležili su snažan rast. Voda i konditorski proizvodi objavili su pad prodaje, što je posledica slabijeg izlazaka potrošača iz kuće i impulsivne kupovine. U većini kategorija zabeležena je smanjena potrošnja u drugom tromesečju
  • Kanali prodaje: Na svim tržištima primećena je promena u vidu lokacije konzumiranja proizvoda. Kod potrošnje van kuće zabeležen je negativan rast, a značajni pad prodaje imaju Nestlé Professional i Nespresso butici. Online prodaja porasla je za 48,9%, što iznosi 12,4% ukupne prodaje kompanije.

U prvoj godini, troškovi u vezi sa pandemijom koronavirusa iznosili su 290 miliona švajcarskih franaka, uključujući troškove za bonuse isplaćene zaposlenima, protokole o sigurnosti zaposlenih, donacije i ostalo. Pored toga, kompanija je preuzela troškove u iznosu od 120 miliona švajcarskih franaka u vezi sa osobljem i objektima koji su radili u praznom hodu zbog mera ograničenja koje su donosile vlasti.

Tačan finansijski uticaj COVID-19 za čitavu godinu i dalje je teško kvantifikovati i zavisiće od trajanja i ekonomskih posledica ove krize, kao i od brzine oporavka.

Pomoć kompanije Nestlé zajednicama u kojima posluje

U vanrednoj situaciji tokom prve polovine godine, kompanija Nestlé usmerila se na pomoć zajednicama u kojima posluje. Na globalnom nivou i u Srbiji, zaposlenima je obezbeđena sigurnosna oprema, uveden je rad od kuće, a partnerima su omogućene olakšice u obavezama tokom vanrednog stanja. Odluka kompanije Nestlé je i odricanje prava na subvencije i olakšice Republike Srbije donetih usled ekonomskih posledica izazvanih virusom COVID-19. Na ovaj potez kompanija se odlučila kako bi dodatno pomogla zajednici, izražavajući iskrenu nadu da će sredstva namenjena konsolidaciji njenog finansijskog stanja biti usmerena ka onima kojima je pomoć u novonastalim okolnostima preko potrebna.

Nestlé je u saradnji sa Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje svoje proizvode donirao lekarima iz dečijih bolnica – Institutu za majku i dete, Univerzitetskoj dečjoj klinici u Tiršovoj, Bolnici za pedijatriju „Dr Olga Popović Dedijer” i Bolnici za dečje plućne bolesti i tuberkulozu pri KBC „Dr Dragiša Mišović“, a brojni Nestlé proizvodi stigli su i u Gradski zavod za hitnu medicinsku pomoć, u Institut za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“, kao i u Institut za ortopedsko-hirurške bolesti „Banjica”. Dodatno, u saradnji sa Gradom Beogradom i Privrednom Komorom Srbije, Nestlé je za starije od 65 godina i druge ugrožene grupe donirao više od 35 hiljada supa. Pomoć je uručena i Institutu za javno zdravlje Severne Makedonije i Kliničkom centru Crne Gore.

Nestlé će i dalje pomagati donirajući svoje proizvode i medicinsku opremu i biti uz zajednicu u kojoj posluje.