Sort by
Sort by

Nestlé objavio finansijske rezultate za prvi kvartal 2021. godine

•    Ukupna prodaja povećala se za 1,3% i iznosi 21,1 milijardu švajcarskih franaka;
•    Organski rast dostigao je 7,7%, a realni interni rast (RIG) 6,4%;
•    U 2021. godini očekuje se kontinuirano i jednocifreno uvećanje organskog rasta.
Nestle
Back to Press releases

Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2021. godine. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je veoma zadovoljan rastom prodaje u prvom kvartalu.

„Naš rast podstaknut je disciplinovanim poslovanjem, unapređenim digitalnim mogućnostima i brzim inovacijama, što je rezultiralo i povećanjem tržišnog udela. Zabeležen je rast prodaje u maloprodaji, kao i u out-of-home (OOH) kanalima. Možemo da potvrdimo naše smernice za ovu godinu i srednjoročne izglede za umereni jednocifreni organski rast. Razvoj COVID-19 vakcina dao je nadu svetu i podržavamo široku isporuku vakcina u zajednicama u kojima poslujemo. Naše partnerstvo sa Međunarodnom federacijom društava Crvenog krsta i Crvenog polumeseca pomaže u nabavci vakcina onima kojima su najpotrebnije. U ovim izazovnim vremenima zaista možemo pokazati da poslovanje može da deluje pozitivno i pomogne ubrzanju oporavka“, rekao je Šnajder.

Organski rast dostigao je 7,7% u prvom kvartalu 2021. godine i zabeležen je na većini teritorija u kojima Nestlé posluje. Ovaj parametar je na razvijenim tržištima dostigao 5%, dok je na tržištima u razvoju primećen organski rast od 11,4%.

Gledajući po kategorijama proizvoda, kafa je najviše doprinela rastu, što je uzrokovano velikom potražnjom Nespresso (organski rast 17.1%), NESCAFÉ i Starbucks proizvoda. Zabeležen je dvocifren rast prodaje mlečnih proizvoda, dok je Purina PetCare dostigao visok jednocifren rast.

Svoj osvrt na poslovanje kompanije u prvom kvartalu 2021. godine, dala je i Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Adrijatik za južni region (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija).

„Iako se posledice pandemije i dalje osećaju, Nestlé je u južnoj Adrijatik regiji, u prvom kvartalu ove godine, zabeležio organski rast od 26,2 odsto. U istom periodu, nastavili smo sa pružanjem pomoći lokalnoj zajednici i donirali proizvode u vrednosti većoj od 100.000 švajcarskih franaka. Dobri rezultati proizašli su iz poverenja naših potrošača, izgrađenom, ne samo na kvalitetnim i uvek dostupnim proizvodima, već i na tome što je Nestlé stalna podrška i oslonac našem društvu i ugroženim grupama“, izjavila je Davidović.

Masovna vakcinacija je ključna za savladavanje pandemije i Nestlé se zalaže za to da se svi vakcinišu u skladu sa prioritetima zdravstva. Sa tim na umu, kompanija je stupila u partnerstvo sa Međunarodnom federacijom društava Crvenog krsta i Crvenog polumeseca i donirala šest miliona švajcarskih franaka kako bi se ubrzala dostava vakcina u nerazvijenim državama. Rad na terenu sprovodiće se kroz lokalnu infrastrukturu koju poseduju Crveni krst i Crveni polumesec i fokusiraće se na uspostavljanje punktova za vakcinaciju, transport vakcina, informacione kampanje i promociju vakcinacije grupa visokog rizika.

Prodaja putem online kanala porasla je za 39,6%, dostigavši 14,5% ukupne prodaje i tako pokazala da i dalje postoji velika potražnja za online kupovinom. 

Očekivanja za 2021. godinu impliciraju nastavak povećanja organskog rasta, umereno poboljšanje osnovne marže trgovinskog profita, kao i povećanje zarade po deonici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.