Sort by
Sort by

Nestlé objavio finansijske rezultate za 2020. godinu

nestle central
Back to Press releases
  • Organski rast dosegao je 3,6% i rast cena od 0.4%
  • Margina osnovnog trgovinskog profita dosegla je 17,7%, dok trgovinski operativni profit beleži rast na 16,9%
  • Protok novca iznosi 10,2 milijarde švajcarskih franaka
  • Povraćaj na investirani kapital uvećao se na 14,8%
  • Odbor je predložio povećanje dividende za pet centi, na 2,75 švajcarskih franaka po deonici, a ovo je 26 godina uzastopnog rasta dividende. Ukupno, 14,5 milijardi švajcarskih franaka vraćeno je deoničarima u toku 2020. godine.
  • Izgledi za 2021. godinu predviđaju kontinuirano uvećanje organskog rasta.

Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za 2020. godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je godina iza nas bila teška za mnoge, ali i da je inspirisan načinom na koji je zbližila veliki broj ljudi.

„Zahvalio bih našim zaposlenima i partnerima – od poljoprivrednika do prodavaca – koji su sa nama radili na snabdevanju hranom i pićem zajednica širom sveta. Već treću godinu zaredom beležimo veći organski rast, profitabilnost i povraćaj na uloženi kapital. Pandemija nas nije usporila. Naša stručnost u nutricionizmu, digitalne sposobnosti, decentralizovana struktura i snažne inovacije pomogle su nam da se adaptiramo na ponašanja potrošača koja su se umnogome promenila. Unapredili smo naš portfolio i nastavili da razvijamo sve segmente. U isto vreme, ostajemo fokusirani na održivost i postavili smo ciljeve kako bismo postigli neto-nultu emisiju gasova koji proizvode efekat staklene bašte do 2050. godine. Očekujemo da ovi ciljevi doprinesu rastu i ne donose novu zaradu, već vrednost za društvo i naše deoničare. Gledajući u 2021. godinu, očekujemo nastavak uvećanja organskog rasta, profitabilnosti i efikasnosti kapitala u skladu sa našim modelom stvaranja vrednosti“, rekao je Šnajder.

Organski rast dostigao je 3,6% u 2020. godini, što je najviši nivo u poslednjih pet godina, a povraćaj uloženog je porastao na 3,2%. Cene su doprinele sa 0,4% rasta, najviše na tržištima u razvoju.

Gledajući po kategorijama proizvoda, najveći doprinos rastu dala je Purina PetCare, dok su mlečni proizvodi zabeležili visok jednocifreni rast na osnovu uvećane potrebe za proizvodima za kuvanje kod kuće i pristupačnoj ceni mleka. Kafa je rasla jednocifreno zahvaljujući velikoj potražnji za brendove kao što su Starbucks, Nespresso i Nescafé.

Svoj osvrt na poslovanje kompanije u 2020. godini, dala je i Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Adriatik za južni region.

„Uprkos pandemiji, Nestlé globalno beleži uspešnu poslovnu godinu. Osim toga, i što je najvažnije, kompanija je uspela da obezbedi kontinuiranu proizvodnju i bezbednost naših zaposlenih i naših partnera. Na lokalnom nivou rastemo još brže, čime smo dodatno povećali naš doprinos kako lokalnoj  zajednici, tako i samoj kompaniji. Ovakve rezultate ostvarujemo prvenstveno zahvaljujući jakom timu zaposlenih i njihovoj posvećenosti i solidarnosti, koja se pokazala kao ključni faktor u godini krize. Zahvalila bih svima na velikom trudu koji je bio potreban da se usvoji nov način rada od kuće i adaptacija na virtuelnu komunikaciju, ali i poštovanje izrazito strogih mera zaštite na radu kada su u pitanju naši zaposleni u fabrici, magacinu i na terenu. Naš raznovrstan i snažan portfolio pokazao je značajnu otpornost u periodu pandemije, a liderska pozicija u mnogim kategorijama na lokalnom tržištu nam je značajno olakšala put do potrošača i odgovorila na promene njihovih potreba. Dodatno smo ponosni na to što smo pomogli našim lekarima i građanima donacijama proizvoda i medicinske opreme u vrednosti većoj od 11 miliona dinara“, rekla je Davidović.

Na nivou čitave kompanije, efekti pandemije COVID-19 bili su različiti u zavisnosti od kategorije i prodajnog kanala. Po pitanju kategorija, potražnja za proizvodima za kućnu potrošnju, pouzdanim brendovima i proizvodima sa nutricionističkim benefitima je porasla, dok se prodaja slatkiša i vode smanjila, a kada je reč o prodajnim kanalima, prodaja na malo zabeležila je visok jednocifreni organski rast, čemu najviše doprinosi trend potrošnje u kućnim uslovima.

U toku 2020. godine, troškovi povezani sa pandemijom iznosili su 420 miliona švajcarskih franaka, uključujući troškove za bonuse isplaćene radnicima, sigurnosne protokole za zaposlene i donacije.

Prodaja putem online kanala porasla je za 48,4%, dostigavši 12,8% ukupne prodaje, dok se osnovni operativni profit trgovanja smanjio za 8,3% tj. na 14,9 milijardi švajcarskih franaka. Uvećanje marže podržano je strukturnim smanjenjem troškova, upravljanjem portfolija i nižim marketinškim troškovima.

Neto finansijski rashodi smanjili su se za 14% na 874 miliona švajcarskih franaka, što je odraz smanjenja prosečnog neto duga i njegove niže cene. Neto dobit se smanjila za 3%, na 12,2 milijarde švajcarskih franaka, dok je marža neto dobiti porasla na 14,5%. Osnovna zarada po deonici povećala se za 3,5% u stranoj valuti i smanjila se za 4,5% na prijavljenoj osnovi na 4,21 švajcarskih franaka. Zarada po deonici je nepromenjena i iznosi 4,30 CHF.

Novčani tok smanjio se sa 11,9 na 10,2 milijarde švajcarskih franaka. Smanjenje je rezultat uvećane vrednosti švajcarskog franka prema većini valuta i uticaja dezinvestiranja. Marža slobodnog novčanog toka smanjena je na 12,1%, a očekuje se da će slobodni novčani tok ostati na oko 12% od prodaje.

Tokom 2020. godine, Grupa je otkupila 6,8 milijardi švajcarskih franaka u deonicama kao deo trogodišnjeg plana otkupa deonica u vrednosti od 20 milijardi švajcarskih franaka koji je počeo u januaru prošle godine.

Očekivanja za 2021. godinu impliciraju nastavak povećanja organskog rasta, umereno poboljšanje osnovne marže trgovinskog profita, kao i povećanje zarade po deonici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.