Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Tri razloga da Svetski dan kuvara obeležite kod kuće

icd
Back to Press releases

Širom planete, 20. oktobar poznat je i kao Svetski dan kuvara. Ove godine, kompanija Nestlé po prvi put obeležava praznik u Srbiji i poziva vas da učestvujete u kulinarskom izazovu!

Brza hrana i obroci koje možemo pronaći na svakom koraku pružaju instant zadovoljstvo i osećaj sitosti, ali da li je baš tako? Mnogobrojna istraživanja, godinama unazad ukazuju na štetna dejstva sastojaka i način spremanja brze hrane. Pored lošeg uticaja na naše fizičko stanje i izgled, veliki unos nezdrave hrane može ugroziti, prvenstveno, naše zdravlje.

Sa druge strane, priprema obroka i konzumiranje hrane kod kuće višestruko su isplativiji – pored uvida u zdravije namirnice i način spremanja jela, često okupljaju porodicu ili drage ljude na jednom mestu, štede novac, a najmlađima razvijaju navike koje će im značiti u daljem razvoju i kasnijem životu. „Kućna hrana“ ima daleko veću vrednost ukoliko roditelji uključe i decu u sam proces kreiranja obroka.

Kvalitetno provedeno vreme sa najdražima

Kuvanje ne mora da bude obaveza. Uz dobar stav, deca će veoma brzo shvatiti da je kuvanje aktivnost u kojoj može da učestvuje čitava porodica i biće veoma uzbuđeni da pomognu. Bilo da se radi o tome da pomognu sa prenošenjem namirnica ili uz roditeljski nadzor pripreme zdrav obrok – shvatiće to kao igru u kojoj svi učestvuju. Na taj način, deca će od samog početka kuvanje povezivati sa zabavom, pa su šanse da se, u kasnijoj dobi, sami late kuhinje i iznenade najbliže svojim kulinarskim umećem – vrlo velike.

Zdrava ishrana od malih nogu

Statistički podaci i zvanična istraživanja Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ i kompanije Nestlé, kažu da je u Srbiji, svako treće dete, uzrasta od trećeg do sedmog razreda osnovne škole gojazno, što nedvosmisleno govori u prilog tome da najmlađe generacije, ali i njihovi roditelji ne vode previše računa o unosu pravih i zdravih namirnica u svoj organizam, redovnim obrocima, kao ni fizičkoj aktivnosti.

Upravo ove negativne statističke podatke i trendove, kompanija Nestlé želi da promeni i društvu usadi zdravije životne navike i odluke. Zajedničkim kuvanjem i pripremom hrane, ne samo da roditelji uče decu kako mogu napraviti obrok, već i koje su namirnice zdravije od drugih i koje treba izbegavati. Na taj način, deca na vreme uče da vole zdravu hranu, iako roditelje čeka izazov dok ih uvere da „zeleniš“ zaista nije toliko strašan. Kroz upornost i kreativnost u pravljenju obroka, deca na vreme prihvataju ukuse najrazličitijih namirnica.

I zabava kao pokretač

Pored zdravstvenog aspekta, kuvanje sa decom ima i zabavni karakter. Kulinarske veštine mogu se preneti i naučiti kroz različite izazove. Jedan od tih izazova, spremila je i kompanija Nestlé, u okviru obeležavanja Svetskog dana kuvara. Svojevrsni #ZdravoKlopajmoIzazov dopao se i poznatim TV licima, Kristini Radenković i Mariji Milovanović, kao i Ani Janković, poznatijoj pod pseudonimom Ana2Cats. One su, zajedno sa svojom decom, pripremale ukusna jela od samo 5 zdravih namirnica i svoje kulinarske veštine podelile na društvenim mrežama.

Ukoliko i vi, zajedno sa svojim najmlađima, želite da podelite svoje kuvarske bravure – odgovorite na pitanje na Facebook stranici Nestle Srbija – „Zašto baš Vi treba da dobijete paket sa zdravim namirnicama“ – i ako ste dovoljno kreativni, dobićete priliku da svetu pokažete koliko ste vični u pravljenju određenog jela.

Na ohrabrivanje roditelja da više kuvaju sa svojom decom, kompanija Nestlé odlučila se u okviru svog projekta ZdravoRastimo koji ove godine beleži deset godina postojanja, a koji za cilj ima edukaciju dece školskog uzrasta i njihovih roditelja, odnosno staratelja, o važnosti pravilne i zdrave ishrane, kao i redovne fizičke aktivnosti.

Tokom decenije sprovođenja projekta, kompanija je širom regiona edukovala preko 200.000 dece iz 1.800 škola, kao i 35.000 roditelja, uložila je preko 1.5 miliona evra, a nema sumnje da će nastaviti u tom smeru radi zdravije budućnosti društva i zajednice u kojoj posluje.