Doručak

Zvuči očigledno, zar ne? Dok spavate, Vaše telo ne prima hranu, što znači da postite oko 8 sati! Zato je doručak tako važan obrok. To je savršeno vreme da svom telu date malo zdravog goriva, kako biste ga pripremili za dan koji je ispred Vas. Bolje je pojesti sveže voće od sušenog voća ili voćnog soka, jer sveže voće ima više vlakana.

ZAŠTO JE DORUČAK VAŽAN?

Doručak može poboljšati Vašu pažnju, radni učinak i pamćenje. Ako započnete dan gladni, Vaše telo ostaje u stanju posta, što Vam znatno otežava mogućnost koncentracije. Dokazano je da doručak pozitivno utiče na učenje i pamćenje kod školske dece.
Doručak podstiče unos važnih hranjivih sastojaka. Hrana koju konzumiramo za doručak obično uključuje hleb, žitarice, mleko i jogurt kojii Vašoj ishrani dodaju ugljene hidrate, kalcijum i vlakna. Ljudi koji preskaču doručak obično ne nadoknade te hranjive sastojke tokom dana. Osim toga, mnoge žitarice su pojačane vitaminima i mineralima koji zadovoljavaju Vaše potrebe za jedan dan.
Doručkovanje pomaže u održavanju zdrave težine. Preskakanje doručka nije učinkovit način gubljenja težine – zapravo su ljudi koji preskaču doručak uglavnom teži od onih koji pronađu vreme kako bi ujutro nešto pojeli. Ako odaberete hranu bogatu vlaknima i proteinima, duže ćete osećati sitost.

NAĐITE VREMENA ZA DORUČAK

Mnogi ljudi misle da nemaju vremena za doručak, ali doručkovanje je navika koju vredi usvojiti. Ako preskočite doručak, verovatno nećete nadoknaditi dnevne potrebe za vitaminima i mineralima pa ćete imati manje energije. Pet minuta Vam je dovoljno kako biste popili jogurt ili pojeli komad voća. Ako nemate vremena kod kuće, pokušajte da doručkujete kad dođete na posao ili u školu. Ako to zaista nije moguće, sada već postoji veliki izbor napitaka i energetskih pločica koje možete konzumirati u pokretu, kako ne biste u potpunosti preskočili doručak.
 

IDEJE ZA BRZ I ZDRAV DORUČAK

Žitarice:

• Odaberite žitarice sa celim zrnom, nepečeni muesli ili ovsenu kašu
• Dodajte toplo ili hladno mleko sa smanjenim sadržajem masti
• Pospite svežim, konzervisanim ili sušenim voćem i jogurtom sa manje masti

Lagano i jednostavno:

• Čaša jogurta sa smanjenim sadržajem masti, dodati voće ili orahe
• Voćni frappe: izmešajte mleko ili jogurt sa smanjenim sadržajem masti i voće
• Sveža voćna salata – obična ili mešana s jogurtom sa smanjenim sadržajem masti

Tost:

• Tost sa tanko namazanim margarinom ili laganim sirnim namazom
• Tost od žitarica celog zrna ili ražani tost
• Dodajte sir, puter, svež paradajz, dimljeni losos ili sirni namaz sa smanjenim udelom masti
• Kajgana ili jaja na oko sa šunkom, spanaćem i pečenim paradajzom