Nestlé Srbija: Dnevno prečistimo dovoljno vode za 3.300 četvoročlanih porodica

Back to Press releases

Modernizacija proizvodnog procesa sa ciljem očuvanja prirodnih resursa nije trošak, već neophodna i jedina ispravna investicija u održivu budućnost prirode, zajednice, a time i samog poslovanja, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija).

Kompanija Nestlé od dolaska u Srbiju pre 16 godina konstantno unapređuje svoju proizvodnju, sa ciljem smanjenja emisije štetnih gasova i održivijeg upravljanja ambalažom, kao i dugoročnim planom da do 2050. godine potpuno anulira emisiju gasova koji podstiču efekat staklene bašte. Kompanija se takođe obavezala da će do 2025. godine sva pakovanja njenih proizvoda biti napravljena od 100 odsto materijala pogodnih za reciklažu. Lokalno je investirano čak 30.000 evra u LED osvetljenje, što je dovelo do smanjenja potrošnje struje za 20 odsto. Smanjenjem dimenzija ambalažnog materijala, smanjena je potrošnja papira za čak 60 tona na godišnjem nivou, a samim tim i negativna emisija ugljen-dioksida za 56 tona. Ponos fabrike i lokalno najveća invesicija od 1,2 miliona evra je postrojenje za preradu otpadnih voda, kroz koje je samo u 2020. godini prečišćeno 24.000 kubnih metara vode. To znači da Nestlé dnevno prečisti 65.000 litara vode, što je količina koju za isto vreme potroši 3.300 četvoročlanih porodica.

Davidović ističe da je Nestlé uviđa da će se budućnost poslovanja temeljiti na odnosu kompanije prema prirodi.  

„Naše poslovanje vodi se strogim internim propisima kompanije Nestlé o očuvanju životne sredine. Budućnost leži upravo u takvom pristupu – potrošači su vrlo svesni načina na koje se kompanije ophode prema okolini i ponosni smo na činjenicu da je Nestlé jedan od pionira odgovornog poslovanja. Dodatno, naša namera je da svojim ostvarenjima i komunikacijom motivišemo i naše kolege iz prehrambene industrije da se priključe dobrom cilju i da smo otvoreni da delimo znanja i iskustva, i tako zajedno doprinesemo očuvanju naše prirode. Ovo je zadatak svih nas i tu nema mesta za konkurenciju“, navodi Davidović.

marjana davidovic

Marjana Davidović ističe da je postizanjem „Zero Waste to Landfill“ cilja, fabrika u Surčinu postala prvi pogon u Srbiji koji je prestao da odlaže otpad na deponije. Pored očuvanja vodnih resursa, fabrika je uspostavila saradnju sa više od deset reciklažnih postrojenja u Srbiji.

„U današnjem svetu i svetlu brojnih ekoloških izazova, zaštita prirodnih resursa je postala imperativ. Svojim primerom potvrđujemo da je odgovoran pristup interesima cele zajednice uvek nagrađen učvršćivanjem poverenja potrošača. Sa druge strane, sve rasprostranjeniju ekološku svest je potrebno podsticati još više, upravo dobrim primerima jer na taj način i investicije u ovoj oblasti postaju veće, a priznanja su bolja motivacija nego kaznene politike“, ocenila je Davidović.

Kompanija Nestlé Srbija je nedavno, povodom obeležavanja Svetskog dana voda, održala panel diskusiju uživo iz fabrike u Surčinu, gde je predstavila rezultate i ciljeve u oblasti održivosti, zajedno sa predstavnicima državnog i nevladinog sektora. 

„Saradnja različitih institucija na polju održivosti je od presudnog značaja. Smatram da je odgovornost veća na strani onih koji oblikuju tržišne trendove, a kao lider na domaćem tržištu, Nestlé je Svetski dan voda iskoristio da okupi vrhovne donosioce odluka i predoči im svoje analize i rezultate preduzetih koraka. Drago nam je da su značaj naše inicijative prepoznali Ministarstvo zaštite životne sredine i Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. Podršku našim idejama dali su i ambasada Švajcarske, opština Surčin i relevantne nevladine organizacije. Zajednička uključenost u rešavanje gorućih ekoloških pitanja je najbitnija pretpostavka pomaka kojima svi težimo“, smatra ona.

Svesna značaja udruženog delovanja, ali i ranog formiranja ekološke svesti kod mlađih generacija, kompanija Nestlé sprovodi digitalnu kampanju „Nestlé čuva prirodu“ na godišnjem nivou, kojoj su se priključile i brojne domaće poznate ličnosti i kreatori mnjenja na društvenim mrežama. Koristeći hešteg #nestlecuvaprirodu, učesnici dele primere jednostavnih ekoloških navika iz svog svakodnevnog života. Time pokazuju da svako može da doprinese ukupnoj, racionalnijoj upotrebi vode, smanjenju upotrebe plastike i odgovornijim upravljanju otpadom, inspirišući stvaranje održive zajednice onih kojima, i na kojima, svet ostaje.