Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zdrava ishrana


ZAŠTO JE ZDRAVA HRANA VAŽNA?

Da bi dobro funkcionisalo, ljudskom telu treba oko 50 nutrijenata, koji se mogu dobiti samo iz hrane koju jedemo. Nutrijent koji telo ne može da proizvede naziva se „esencijalnim“. Jedan primer su Omega-3 i Omega-6 polinezasićene masnoće, koje su potrebne za normalan rast , razvoj i mnoge druge procese u telu.

KAKO SE ZDRAVO HRANITI?

Pratite smernice za zdravu ishranu! Konzumirajući različite vrste hrane dobijate sve nutrijente koji su Vam neophodni.

1. Uživajte u različitim vrstama hrane.

  • Jedite puno povrća (uključujući mahunarke) i voća
  • Jedite puno žitarica (uključujući hleb, pirinač, testenine, rezance), po mogućnosti od integralnog zrna
  • U ishranu uključite crveno meso, ribu, belo meso i/ili alternative kao što su mahunarke i koštunjavi plodovi
  • Uključite mlečne proizvode sa manje masnoća i/ili alternative mlečnim proizvodima
  • Pijte puno vode

2. Pazite da:

  • Ograničite unos zasićenih masnoća i ukupnu količinu masnoća
  • Odaberete hranu koja sadrži umerenu količinu soli
  • Ograničite unos alkohola
  • Konzumirajte umerene količine šećera i hrane koja sadrži dodate šećere

3. Sprečite rast telesne težine fizičkom aktivnošću i ishranom u skladu sa Vašim potrebama.

4. Podstičite i podržavajte dojenje.

UVEDITE SMERNICE ZA ZDRAVU ISHRANU U VAŠ ŽIVOT

  • Svake nedelje, probajte jednu novu vrstu hrane ili nov način pripreme Vaše najdraže hrane.
  • Kada planirate obrok, počnite sa umerenim količinama hrane bogate ugljenim hidratima poput hleba, testenine, pirinča, žitarica ili voća i povrća, a zatim dodajte crveno ili belo meso ili mlečne proizvode za belančevine. Tako možete biti sigurni da ćete uneti odgovarajuću količinu ugljenih hidrata, belančevina i hrane bogate vitaminima. Za večeru, pokušajte polovinu tanjira da popunite povrćem.
  • Odaberite mono- ili poli-nezasićeni margarin kao namaz za hleb ili pecivo.
  • Nađite način kako ćete biti aktivniji.Redovno posećujte teretanu ili šetajte Vašeg psa. Čak i ako vežbate malo, ali često, to može da daje dobre rezultate.
  • Ako pijete alkohol, uz njega obavezno pijte i vodu.
  • Sledeći put kad poželite slatko, uživajte u jagodama, mangu, urmama ili smokvama.
  • Ostavite so u ormariću i počnite da eksperimentišete sa biljkama, začinima, limunom i sokom od limuna kako bi Vašim obrocima dali aromu.
  • Ako ste trudni, odmah saznajte sve što možete o dojenju. Žene koje su informisane i samouverene po pitanju dojenja, imaju više uspeha.
  • Čašica nemasnog jogurta je dobar međuobrok.
  • Započnite dan obrokom bogatim gvožđem – žitarice sa više gvožđa i čaša soka

HRANA KOJA ĆE VAM POMOĆI NA VAŠEM PUTU PREMA ZDRAVOJ ISHRANI

  • Voće i povrće različitih boja, uz različite začine i biljke. Napunite Vaš tanjir bojama.
  • Odaberite hleb i peciva od integralnog zrna.
  • Žitarice bogate vlaknima.
  • Pirinač, testenina i nemasni rezanci.
  • Krto meso i meso živine bez kožice.
  • Sve vrste riba uključujući losos i tunjevinu.
  • Mlečni proizvodi sa manje masnoća, uključujući mleko, sir i jogurt.
  • Nezasićeni namazi i ulja.