Sort results by
Sort results by

Kao najveći svetski proizvođač hrane i pića, Nestlé neprestano radi na novim koracima u borbi protiv klimatskih promena, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou. Kompanija Nestlé je među prvima predstavila Net Zero Roadmap plan, koji za cilj ima postizanje najambicioznijeg izazova Pariskog klimatskog sporazuma – održavanje rasta globalne temperature ispod 1,5 stepeni Celzijusovih.

Pored naših napora koji su usmereni prema poštovanju klimatskog sporazuma, preuzimamo niz koraka u borbi protiv klimatskih promena, uključujući i prelazak na 100% reciklabilnu ambalažu, održive izvore energije, saradnju sa poljoprivrednicima u svim lokalitetima u kojima smo prisutni.

  1. GLOBALNI CILJEVI
  2. LOKALNI CILJEVI
  3. REGENERATIVNA POLJOPRIVREDA
  4. SADNJA DRVEĆA
  5. ČUVAMO PRIRODU
  6. ODGOVORNO UPRAVLJANJE VIŠKOVIMA HRANE
  7. BRENDOVI SA SVRHOM
  8. SAZNAJTE VIŠE

GLOBALNI CILJEVI

GLOBALNI CILJEVI
 

Naša globalna ambicija za 2050. godinu temelji se na kontinuiranom radu na smanjenju emisija gasova koji izazivaju efekat staklene bašte, a kompanija čini efikasnijim svoje distributivne mreže i skladišta, optimizirajući rute potrebne za smanjenje potrošnje goriva i emisije ugljen dioksida, kako bi postigla karbonsku neutralnost.

U poslednje četiri godine, u vodećih 100 distributivnih centara kompanije, emisija gasova staklene bašte se smanjila za približno 40 odsto. Dodatno, Nestlé je intenzivirao svoje aktivnosti kako bi osigurao odgovorno snabdevanje sirovinama i dostigao nulti nivo krčenja šuma. Od 2014. godine, nivo smanjena emisija štetnih gasova ekvivalentan je uklanjaju čak 1,2 miliona automobila sa puta.

Kroz odličnu povezanost i saradnju sa poslovnim i javnim sektorom, Nestlé stremi da poslovanje i odnos prema životnoj sredini podigne na viši nivo. Novim standardima i kroz predan i transparentan rad, fabrika i kompanija Nestlé ispunjavaju odgovornosti korporativnog građanina Srbije i ulažu u lokalnu zajednicu.

Do 2025. godine, čitav Nestlé portfolio, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou, koristiće 100% reciklabilnu ambalažu.

LOKALNI CILJEVI

ODRŽIVO POSLOVANJE LOKALNI CILJEVI
 

Nestlé u Srbiji uspešno posluje više od 17 godina i poseduje dva postrojenja u Surčinu, od kojih je jedno u fazi izgradnje. Preduslov za početak poslovanja u Srbiji bio je detaljan plan orijentisan prema održivom i ekološki odgovornom poslovanju.

Prva Nestlé fabrika u Surčinu počela je sa radom 2011. godine, nakon akvizicije „Centroproizvoda“. Od 2011. do danas, ostvaren je značajan napredak u održivim praksama.

Fabrika u Surčinu postigla je 2019. godine jedan od najambicioznijih lokalnih ciljeva – Zero Waste to Landfill – postavši tako prvi FMCG pogon u Srbiji koji je prestao da odlaže otpad na deponije. Umesto toga, otpad se koristi za proizvodnju bio-goriva, đubriva i ekoizolacionih panela, dok se otpad koji ne podleže reciklaži koristi za dobijanje energije.

Kompanija je 2014. godine uložila 1,2 miliona evra u najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda. Zahvaljujući ovom postrojenju, koje godišnje preradi oko 24.000 kubnih metara vode, očuvali smo čistoću prirodnih recipijenata i srpsku prirodu. Forum za odgovorno poslovanje i nevladina organizacija Smart kolektiv nagradili su Nestlé titulom „Šampiona održivosti“ upravo zbog ovog projekta.

ODRŽIVO POSLOVANJE LOKALNI CILJEVI
 

Kako bi dalje zaštitila srpsku prirodu, kompanija Nestlé uložila je 120.000 evra u separator masti iz kišnice, koji sprečava da kontaminanti dođu u dodir sa životnom okolinom.

Do sada, uloženo je više od 16 miliona evra u postojeći pogon u Surčinu.

Nova fabrika koja će se baviti proizvodnjom hrane na biljnoj bazi poštovaće najmodernije ekološke standarde u industriji, uključujući i korišćenje 100% zelene energije, što je kompaniji obezbeđeno kroz ugovor sa Elektroprivredom Srbije.

REGENERATIVNA POLJOPRIVREDA

REGENERATIVNA POLJOPRIVREDA
 

Kompanija Nestlé je investicijom u visini od 140.000 švajcarskih franaka uloženih 2021. i 2022. godine započela ulaganje u lokalne procese proizvodnje po principima regenerativne poljoprivrede, uključivši svoje najveće dobavljače iz Srbije u projekat - kompanije Geneza i Telek Paprika. 

U narednom periodu, Nestlé će svojim dobavljačima pomoći da, primenom novih tehnologija i načina obrade, povećaju prinose i kvalitet povrća, zaštite zemljište i optimizacijom operacija smanje troškove. Projektom će do kraja 2022. godine biti obuhvaćeno više od 400 tona lokalno uzgajanog povrća za proizvodnju jednog od najpopularnijih proizvoda kompanije Nestlé – Začin C. 

Nestlé već podržava 500.000 poljoprivrednika širom sveta u implementaciji regenerativne poljoprivrede, sa planom da u projekat na globalu uloži 1,2 milijarde švajcarskih franaka do 2025. i ciljem da do 2050. godine dostigne nulti uticaj na životnu sredinu.

SADNJA DRVEĆA

ODRŽIVO-POSLOVANJE - SADNJA DRVEĆA
 

Zaposleni kompanije Nestlé Srbija posadili su 225 stabala Pančićeve omorike duž Bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, u okviru svoje globalne misije ozelenjavanja za bolji život lokalnih zajednica i očuvanje planete.

Ovaj drvored će tokom svog rasta godišnje apsorbovati u proseku do 5,5 tona ugljen-dioksida iz vazduha, gasa koji najviše doprinosi globalnom zagrevanju, a oslobodiće dovoljno kiseonika za godišnje potrebe 450 stanovnika

ČUVAMO PRIRODU

U cilju daljeg širenja svesti i edukacije mladih, godišnje održavamo kampanju „Nestlé čuva prirodu“. Napore kompanije na ovom polju prepoznala je i Privredna komora Srbije, nagradivši Nestlé nacionalnom nagradom „Đorđe Vajfert“ za društveno-odgovorno poslovanje.

ODRŽIVO POSLOVANJE - ČUVAMO PRIRODU
 

Kampanja se realizuje u digitalnom domenu, a mlade podstičemo da koristeći hešteg #nestlecuvaprirodu podele dobre prakse u očuvanju životne sredine, dok na našim kanalima komunikacije nudimo praktične savete za odgovorno ponašanje prema prirodi.

ODGOVORNO UPRAVLJANJE VIŠKOVIMA HRANE

Nestlé sarađuje sa Federacijom banaka Srbije, Bankom hrane Beograd i Bankom hrane Vojvodine, organizujući donacije svojih proizvoda širom Srbije, na koji način se odgovorno postupa sa svim viškovima hrane i proizvoda. Za svoje zalaganje, kompanija je u dva navrata proglašena jednim od najznačajnijih donatora hrane u državi. Diplomacy & Commerce prepoznao je humanitarne napore kompanije Nestlé 

Diplomacy & Commerce takođe je nagradio kompaniju Nestlé proglasivši je pobednikom u kategoriji „Najbolja društveno odgovorna kampanja“ za učešće u akciji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, kojom prilikom je Nestlé donirao više od 10.000 kilograma hrane, 230.000 proizvoda i 20 miliona dinara humanitarne pomoći. 

Nestlé je u toku 2021. i prvom kvartalu 2022. godine donirao više od 45 miliona dinara kroz donacije, humanitarne akcije i kampanje. 

Kompanija redovnim praćenjem rokova trajanja, ispravnim skladištenjem i logistikom čuva bezbednost proizvoda koja je primarna, minimalizuje bacanje hrane i dodatno zagađenje vazduha, a što je najvažnije – pomaže onima kojima je to najpotrebnije. 

BRENDOVI SA SVRHOM

Od svog dolaska na naše tržište, Nestlé čuva i unapređuje omiljeni srpski C brend. Osim unapređenja samih proizvoda u smislu povećanja nutritivnih vrednosti, smanjenja udela soli, povećanja količine povrća, značajan napredak je ostvaren i kada je u pitanju pakovanje. Dodatno sprečavanje emisije ugljen-dioksida u atmosferu postignuto je upravo smanjenjem ambalaže za supu, pa se tako godišnje uštedi 50 tona materijala za ambalažu, kao i 56 tona ugljen-dioksida. 

Ovaj potez na lokalnom nivou, ispratio je i prelazak nadaleko omiljenih bombona „Smarties® “ na papirno pakovanje, čime se uklanja 250 miliona plastičnih pakovanja Smarties® bombona iz cirkulacije. Transformacija Smarties® ambalaže je samo jedna od „SMART inicijativa” ovog brenda u cilju podrške održivosti i unapređenja celokupnog korisničkog iskustva.

ODRŽIVO POSLOVANJE - BRENDOVI SA SVRHOM
 

Više od 10 godina nakon pokretanja NESCAFÉ® plana, kompanija Nestlé objavila je postignute rezultate u okviru programa održivosti. Između 2010. i 2020. godine, Nestlé je uložio više od 320 miliona evra u projekte za podršku proizvodnje kafe, distribuirao je 235 miliona biljaka kafe širom sveta i pomogao je više od 900 hiljada farmera da uzgajaju i proizvode kvalitetnu kafu. NESCAFÉ je proglašen i najodrživijim brendom kafe na svetu.

Kompanija je takođe proizvela 15 novih sorti sadnica kafe (10 sorti Arabike, 5 sorti Robuste) koje su otpornije i imaju veći prinos. Pored toga, kako bi osigurala potrebnu stručnost, kompanija je u ovaj proces uključila 230 partnera agronoma.

U 2020. godini 75 odsto kafe za NESCAFÉ® proizvode dolazi iz samoodrživih izvora, čime je premašen pretpostavljeni cilj iz 2010. godine, od 70 odsto. U poređenju sa 2019. godinom, kompanija je izvestila o prihodu od 10 odsto u pogledu održivih sirovina.

Srpski potrošači odabrali su NESCAFÉ za svoj omiljeni brend kafe prošle godine.

Nestlé brend Purina Pet Care odgovorno postupa prema napuštenim životinjama, pa je u cilju podizanja svesti o problemu napuštenih životinja i pomoći skloništima koja se za njih staraju, organizovana donacija 4.000 obroka azilima za životinje. Tom prilikom, pakete brenda Purina namenjene kucama i macama dobila su udruženja Beta, Humano društvo Obrenovca, azil Riska i prihvatilište Draževac. U želji da edukuje najmlađe generacije o pravilnoj brizi za životinje, Nestlé sprovodi školicu pod nazivom „Odgovorno vlasništvo ljubimaca“. 

Osim toga, Purina već tri godine sprovodi jedinstveni razvojni program „Unleashed“ za startap preduzetnike. Pobednici na konkursu dobijaju finansijska sredstva i podršku Purina stručnjaka za razvoj svojih inovativnih rešenja za kućne ljubimce. Do sada je nagrađeno 12 projekata, među kojima i aplikacija „BorrowMyDoggy“ koja vlasnicima omogućava da u okolini pronađu podršku ljubitelja pasa.

SAZNAJTE VIŠE

Saznajte više o Nestleu
 

Više o tome kako Nestlé odgovorno posluje u Srbiji, koji su ciljevi kompanije na lokalnom i globalnom nivou u modernom društvu možete saznati na sledećem linku.