Sort results by
Sort results by

Personalizacija i fleksibilnost odlike su modernog društva. Nametnuti brz tempo života usmerava nas ka jednostavnim rešenjima koja nam unapređuju kvalitet života. Zdrava ishrana je jedan od faktora koji značajno doprinose kvalitetu života. Ipak, nije lako pridržavati se strogih preporuka nutricionista za balansiranu ishranu. Želimo fleksibilnije opcije koje se uklapaju u naš način života. U isto vreme, sve više smo zainteresovani ne samo za uravnoteženu ishranu, već i za ravnotežu s prirodom. Zdravlje znači zdrav um u zdravom telu, na zdravoj planeti. 

Kao podršku u tom nastojanju, kreirali smo Vege Vodič – vaš vodič za zdravu ishranu bogatiju namirnicama biljnog porekla. Bilo da ste vegetarijanac, vegan, fleksitarijanac ili jedete sve, Vege Vodič vam pomaže u pripremi izbalansiranih obroka koji će vam obezbediti sve potrebne makronutrijente (proteine, ugljene hidrate, masti), kao i odgovarajuću količinu mikronutrijenata (vitamina i minerala).

Na vama je da odlučite koliko ćete obroka na biljnoj osnovi imati u toku nedelje! Sami birate i prilagođavate sedmični jelovnik svom načinu života i nutritivnim potrebama. Mi vam preporučujemo jednostavno pravilo: tri dana u nedelji jedite samo biljnu hranu, prateći principe Vege Vodiča.

Kome je namenjen Vege Vodič

Vege vodic icons
 

Onima koji jedu sve, ali žele da smanje unos hrane životinjskog porekla, a ne znaju odakle bi počeli

Ne morate praviti kompromis na račun ukusa i hranljivosti. Uz malo mašte, obroci biljnog porekla mogu biti isto tako ukusni i nutritivno izbalansirani.

Fleksitarijancima koji su rešili da okuse život u zdravim porcijama

Dobro raspoloženje i energija kreću iz tanjira. Zdraviji smo kada jedemo više hrane biljnog porekla, a kada smo zdraviji sve se lakše postigne, prevaziđe i proživi.

Vegetarijancima i veganima

To je pravi izazov! Konzumacija hrane koja je većinom ili isključivo biljnog porekla zahteva trud da bi se napravile odgovarajuće kombinacije i uneli svi nutrijenti potrebni za zdrav život.

Svima koji brinu o planeti

Ono što stavljamo na tanjir direktno utiče na životnu sredinu. Ishrana sa više namirnica biljnog porekla i manje namirnica životinjskog porekla odluka je kojom svako od nas može da doprinese smanjenju emisija ugljen-dioksida.


Nestlé predstavlja metod koji će vam pomoći da izaberete šta i u kojoj količini jesti u jednom obroku za doručak, ručak i večeru, jedan dan ili tokom cele nedelje, kada odlučite da pređete na zdravu ishranu zasnovanu pretežno na namirnicama biljnog porekla.

Zeleni Vege vodic

 

Proteini biljnog i životinjskog porekla

Reč protein potiče od grčke reči „proteos”, koja znači „od primarne važnosti”. Proteini su sastavljeni od lanca aminokiselina. Našem telu je za rast, razvoj i oporavak tkiva potrebno 9 esencijalnih aminokiselina koje moramo uneti putem hrane. Pojam „kompletan protein” odnosi se na sadržaj esencijalnih aminokiselina. Proteini životinjskog porekla smatraju se kompletnim proteinima jer obezbeđuju sve aminokiseline u dobro izbalansiranim količnima, dok biljni proteini moraju da se kombinuju međusobno da bi nam obezbedili sve esencijalne aminokiseline.

Grafikon Proteini biljnog i životinjskog porekla

 
Fleksitarijanci i vegani

Fleksitarijanci i vegani

Biti fleksitarijanac ne znači odreći se u potpunosti mesa, ribe, mlečnih proizvoda i jaja, kao što to čine vegani. Preporuka je da se hrana životinjskog porekla konzumira umereno. Vaš je izbor koliko često ćete mesni burger zameniti burgerom biljnog porekla. Vege Vodič vam daje predlog šta jesti i kako podeliti tanjir po različitim grupama namirnica, kako biste imali raznovrsnu i izbalansiranu ishranu.

Više od salate

Više od salate

Kada kažemo „biljnog porekla“, pomislimo na par vrsta salata i ponestane nam ideja. Kada kažemo „biljna hrana“, mislimo na žitarice, povrće, pečurke, voće, mahunarke, semenke i orašaste plodove. A mnogo je načina da se spreme leblebije, pasulj, patlidžan, spanać ili bilo koja druga biljna hrana koju volimo i s kojom dolazimo u dodir. SIROVA/KUVANA/NA PARI/DINSTANA/GRILOVANA/PEČENA.
Baš zato Vege Vodič inspiriše, podstiče raznovrsnost i preporučuje odgovarajuće količine.

Početnici ili znalci, nastojanja su lakša s malo inspiracije i nekoliko korisnih pomagala

Vege Podmetač

Vege Podmetač, saveznik Vege Vodiča, otkriva vam detalje ishrane bazirane na namirnicama biljnog porekla, bilo da se radi o jednom obroku, jelovniku za jedan dan ili celu nedelju. On sadrži sve predloge iz tanjira-vodiča, savete o dnevnim porcijama i preporuke za svaku kategoriju hrane. Imajte ga uvek pri ruci ili u kuhinji ili na frižideru.

 
Vege Podmetač

Vege Vodič je deo Nestlé misije da svaki dan učini svet zdravijim.
Saznajte više o ostalim Nestlé inicijativama u vezi sa ishranom.